تصویب فوریت طرح هوشمندسازی یارانه‌های شهرداری تهران

 بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره فوریت طرح هوشمندسازی یارانه‌های شهرداری تهران اظهار داشت:‌ در شهرداری یارانه‌های مختلفی پرداخت می‌شود مثلا در حوزه حمل و نقل یا حوزه اجتماعی و فرهنگی یارانه‌هایی پرداخت شده ولی تا کنون این یارانه‌ها به درستی دست اقشار هدف نرسیده و این منجر به هدررفت منابع می‌شود.

اخبار اجتماعیوی افزود:‌در حال حاضر شرایط به صورتی است که یارانه کسی که هر روز از مترو استفاده می‌کند در مقایسه با کسی که یک‌بار از مترو در سال استفاده می‌کند یکسان است بنابر این هوشمندسازی و هدفمندسازی یارانه‌های شهرداری جهت رسیدن به دست اقشار آسیب‌پذیر بسیار مهم است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: به کمک درگاه واحد شهروندی در سامانه تهران من می‌توانیم یارانه‌ها را هوشمند و هدفمند دست شهروندن مورد نظر برسانیم.

آروین گفت: در کمیته شفافیت در این زمینه از شهرداری لایحه درخواست کرده‌ایم ولی طرح یک فوریت آن در روز جاری به این علت است که می‌خواهیم مسأله هوشمند شدن یارانه‌ها در بودجه امسال مدنظر قرار گیرد.

وی تأکید کرد:‌اقشار آسیب‌پذیر متأسفانه صدایی برای رساندن پیام‌شان ندارند لذا تحقق هوشمندسازی یارانه‌های شهرداری برای سال آخر شورای شهر دستاوردی مفید خواهد بود.

به گزارش فارس، یک فوریت طرح هوشمندسازی یارانه‌های شهرداری تهران با 16 رأی موافق در صحن امروز شورای شهر به تصویب رسید.