مضرات مصرف شکر
نحوه تشخیص مصرف زیاد شکر به این شکل است که بدن مداوما علائمی ناشی از عدم رژیم غذایی درست ارسال می کند، حتی اگر شما آن را تشخیص ندهید.
اخبار اجتماعی- هرچند عده ای از مشکلات روانی و جسمانی استفاده از شکر آگاه نیستند. استفاده بیش از حد از شکر تبدیل به عادت مضری شده که تاثیر زیادی روی سلامتی دارد. منظور ما در این مقاله شکر تصفیه شده است، نه شکری که در سبزیجات و میوه ها یافت می شود.
شکر نوع دوم طبق تحقیقات تاثیر مضر روی سلامتی ندارد و باید در رژیم غذایی هر فرد وجود داشته باشد. در ادامه علائم استفاده از شکر مازاد را برای شما شرح می دهیم.
1.میل مداوم
طبق تحقیقات انجام شده شکر نسبت به هیدورکربنات میزان سیری بیشتری ایجاد می کند اما این سیری کوتاه مدت است و احتمالا مجددا گرسنه خواهید شد. این مساله منجر به یک سبک زندگی ضعیف و رژیم غذایی نامناسب و در نتیجه چاقی می شود.
پس اگر جین خوردن غذا هنوز هم احساس گرسنگی می کنید، پس بنظر می رسد که درحال مصرف شکری هستید که هیچ ارزش غذایی ندارد.
2. احساس خستگی
نوشیدنی های گلوکز دار مانند نوشابه های انرژی زا باعث تامین انرژی و از بین رفتن خستگی می شوند. هرچند عواقب استفاده از این نوشیدنی ها مشخص نیست. اما طبق تحقیقات مشخص شده که کاهش مصرف شکر آزاد و تصفیه شده باعث بهبود خستگی و حالت رفتاری می شود.
پس اگر مدام احساس خستگی می کنید، فقط از شکر کالری خالی آن را دریافت می کنید.
3. دندان های ضعیف
مصرف بیش از حد شکر باعث کاهش بهداشت دهان و ضعیف شدن دندان ها می شود. باید توجه داشته باشید که دهان پر از میکروب است، برخی از آنها مضر و برخی مفیدند. شکر دارای باکتری های مضر است و باعث خراب شدن دندان ها می شود. 
بعلاوه درصورت عدم توجه کافی به بهداشت دهان، با دندادن هایی کرم خورده مواجه خواهید شد.
4. پیر شدن پوست
براساس مطالعات انجام شده مصرف بیش از حد شکر، باعث افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک روی آن می شود. زیرا شکر باعث ایجاد مولکول هایی می شود که AGES نام دارند، این مولکول ها به کلاژن و حالت ارتعاشی پوست تاثیر منفی می گذارند.
5. درد مفاصل
مصرف بیش از حد شکر منجر به درد مفاصل می شود. در حقیقت مصرف زیاد نوشیدنی های کربنات دار با احتمال ابتلای زنان به آرتروز نسبت مستقیم دارد. این مساله را هم بخاطر مولکول های  EGES است که باعث ایجاد التهاب و در نتیجه درد مفاصل در دراز مدت می شود.
6. اضافه وزن
احتمالا از شنیدن این مساله شگفت زده نشده اید، مصرف بیش از حد شکر باعث چاقی و سبک زندگی کم تحرک می شود. این مساله از آنجا ناشی می شود که با مصرف شکر ما احساس خستگی بیشتری خواهیم داشت، بنابراین با تحرک کمتر به اضافه وزن مبتلا خواهیم شد. 
7. عدم تمرکز کافی
تجمع شکر در خون باعث بروز مشکلات شناختی و عدم توانایی در تمرکز می شود. هرچه بیشتر از شکر استفاده کنید، بدنتان تمایل بیشتری از خود نشان خواهد داد. کاهش شکر منجر به عدم کارکرد صحیح مغز می شود، زیرا انرژی لازم را دریافت نمی کند. پس اگر احساس کردید که قادر به تمرکز نیستید، مساله را درجای دیگری پیگیری کنید. در مطالعات مختلف ارتباط میان مصرف زیاد شکر و ناتوانایی های شناختی به اثبات رسیده است. پس بهتر است شکر را با احتیاط بیشتری مصرف کنیم.