واکنش شورای شهر به پشت‌بام فروشی در تهران/بازار مسکن در خدمت سوداگری

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران درباره بروز پدیده پشت‌بام فروشی به علت گرانی مسکن در پایتخت، اظهار داشت: اطلاعات دقیق و قابل استنادی در این زمینه به دست ما نرسیده است هر چند اصل موضوع را نامحتمل نمی‌دانم.

اخبار اجتماعیوی افزود: اگر بخواهیم به این موضوع به عنوان یک تخلف شهرسازی نگاه کنیم، تخلف از سر استیصال است و به طور کلی تخلفات شهرسازی دو منشأ متضاد دارد که یکی از سر طمع و آز و دیگری از سر استیصال است.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: پدیده پشت‌بام‌خوابی و فروشی تخلفی از سر استیصال و نه از سر طمع و آز است که با نادیده گرفتن علت‌ها معلول‌ها از بین نمی‌رود.

اعطا عنوان کرد: اگر در مواجه با پدیده پشت‌بام فروشی اولویت اصلی برخورد با تخلف شهرسازی شود معنایش این است که علت را رها کرده و معلول را فقط در نظر گرفته‌ایم. همچنین با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی، بدمسکنی، فقر مسکن  و افزایش شدید قیمت آن باید تا تأمل بیشتری با موضوعاتی مانند پشت‌بام خوابی و‌ فروشی مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: در تهران تعداد زیادی واحد خالی ملک داریم و بازار مسکن کمتر در خدمت تقاضای واقعی بوده و عرضه عمدتاً در خدمت سوداگری قرار دارد.