به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، ساحل کنگان در سالهای اخیر بارها شاهد اتفاقات ناگواری چون غرق افرادی که در ساحل این شهر به شنا مشغول میشوند بوده ولی هنوز تدابیر اساسی برای کاهش این خطرات اندیشیده نشده است.

این ساحل پنجشنبه‌شب بار دیگر شاهد حادثه ناگواری بود که خانواده دیگری را داغ‌دار کرد تا لزوم توجه به ساحل‌سازی و استقرار نجات غریق در این منطقه را بیش از پیش بیان کند.

یکی از شاهدان عینی این حادثه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دیشب نیز طبق معمول ساعت هفت و نیم برای رفع خستگی از کار روزانه برای دوچرخه‌سواری به سمت ساحل رفتم و به سمت پارک ساحلی بنک حرکت کردم.

بعد از سایت میگو در قسمت پایین شهر بنک، دختر بچه ۱۰تا ۱۲ ساله‌ای را دیدم که افتان و خیزان به سمت بلوار می‌دود. وقتی پریشانی این دختربچه را دیدم، سرعتم را کمتر کردم که شنیدم فریاد می زند: برادرم… برادرم غرق شده است.

از خودرویی که در حال عبور بود، خواستم تا با هلال احمر، ۱۱۵ یا آتش نشانی تماس بگیرد، خودم نیز با سرعت از طریق کوره راه موجود به سمت محل اشاره آن دختر بچه رفتم. وقتی به محل رسیدم؛ پدر و مادری پریشان حال را دیدم که فقط می‌گفتند: شما را به خدا کمک کنید.

مدت غرق شدن کودک شان را پرسیدم که گفتند: زمان زیادی از غرق شدنش می گذرد.

شنا کردن و تا حدودی نجات غریق را بلد بودم، لذا با همان لباسی که به تن داشتم خود را به آب زدم.

پس از مدتی جستجو، نتوانستم آن کودک را بیابم. با توجه به جریان آبی که در امتداد ساحل وجود داشت، تصمیم گرفتم امتداد ساحل را جستجو کنم که دقایقی بعد اورژانس و قایق هلال احمر سررسیدند.

بعد از پیمودن حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر آن‌طرف‌تر از محل غرق شدن، جسد بی جان نوجوان غرق شده را یافتیم که دریا آن را به ساحل رانده بود.

اورژانس نیز در محل حاضر بود، پس ازانجام اقدامات اولیه، جسد آن نوجوان را انتقال دادند.

این حادثه تلخ که باز هم داغدار شدن یک خانواده را به همراه داشت، بسیار تاثر برانگیز بود اما تلاش و حضور سریع هلال احمر، اورژانس و ماموران نیروی انتظامی(علی رغم نا مناسب بودن محل حادثه) ستودنی بود.

البته با وجود اینکه بندر کنگان، شهری ساحلی و مهمان‌پذیر است و اغلب مسافرانی که به این منطقه مسافرت می‌کنند از ساحل و دریا استفاده می کنند اما متاسفانه اغلب مسافران با دریا آشنایی ندارند، نیاز جدی به گروه مجهز نجات غریق و غواصی وجود دارد که امیدوارم تدابیر جدی اندیشیده شود.

ضمن اینکه لازم است محدوده ساحلی بنک و کنگان به صورت کامل علامت گذاری شود و تابلو خطر در نقاط مختلف ان نصب شود تا افرادی که به این منطقه میآیند با خطرات احتمالی آن آشنا شوند.