تعطیلی برخی از پاراکلینیک‌ها به دلیل عدم تناسب بین هزینه‌ها و درآمد‌ها

محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد:  در حال حاضر تحقیقات نشان می دهد که تناسبی بین هزینه‌ها و درآمدهای جامعه پزشکی وجود ندارد و این موضوع سبب شده است تا مشکلاتی برای ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور ایجاد شود.

او با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی به طور قانونی پیگیر مشکلات جامعه پزشکی و حتی تعرفه ها است، ادامه داد: امروزه  سازمان نظام پزشکی با توجه به  شرایط خاصی که در کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا حاکم است، توجه زیادی به کیفیت خدمات ارائه شده توسط  جامعه پزشکی و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی دارد و  از طریق قانون پیگیر مشکلات و مطالبات پزشکان در کشور است.

معاون  فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: برای دسترسی بهتر مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و ارتقای  سیستم ارائه  خدمات بهداشتی و درمانی در کشور سازمان نظام پزشکی در حال برنامه‌ریزی و پیگیری مشکلات جامعه پزشکی در سطح کشور است. در همین خصوص کارگروهی توسط معاون اول ریاست جمهوری تشکیل شده است و جلسات متعددی با سازمان برنامه و بودجه برای پیگیری مشکلات جامعه پزشکی برگزار کرده ایم.

جهانگیری گفت: با شیوع بیماری کرونا مشکلاتی در زمینه پرداخت حقوق پرسنل به دلیل عدم تناسب بین درآمدها و هزینه ها  در پاراکلینیک ها ایجاد شده است و متاسفانه شاهد تعطیلی برخی از این مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی در کشور هستیم.

او افزود:  امیدواریم  همه سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط پیگیر مشکلات جامعه پزشکی و به خصوص  تعرفه خدمات پزشکی  باشند تا این گونه مسائل هرچه سریع تر برطرف شود.