کاهش 25 درصدی درآمد شهرداری تهران

حسن رسولی عضو شورای شهر تهران درباره گزارش پنج ماهه درآمد و هزینه‌های شهرداری پایتخت گفت: شهرداری تهران در 5 ماهه امسال حدود 7 هزار و 661 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است که در این مدت کسری عملکرد 5 هزار و 77 میلیارد تومانی مشاهده می‌شود. همچنین از کل درآمد 5 ماهه 29 درصد آن درآمد پایدار و 71 درصد درآمد ناپایدار بوده است. 

وی افزود: شهرداری تهران براساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است در برش عملکردی مرداد نسبت به تأمین منابع در سقف 2 هزار و 547 میلیارد تومانی اقدام کند که یک‌هزار و 781 میلیارد تومان و معادل 80 درصد پیش‌بینی شده کسب درآمد شده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین شهرداری در مرداد اجازه داشته تا سقف 2 هزار و 249 میلیارد تومانی هزینه‌کرد داشته باشد که هزینه‌ها 2 هزار و 776 میلیارد تومان بوده است. همچنین از این مبلغ 92 درصد آن به صورت پرداخت‌های نقدی و 8 درصد به صورت پرداخت غیرنقدی بوده است. 

رسولی خاطرنشان کرد: کسب درآمد در این بازه زمانی در شهرداری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و از 85 درصد در سال 98 به 60 درصد در سال جاری رسیده که کاهش 25 درصدی کسب درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل به دلیل رکود پیش‌آمده در فضای کسب و کار و افزایش 38 درصدی بودجه مصوب 5 دوازدهم سال جاری نسبت به قبل بوده است. 

وی در ادامه گفت: طبق ماده 79 قانون شهرداری‌ها، شهرداری موظف است پانزدهم هر ماه حساب درآمد و هزینه‌های ماه قبل را به انجمن شهر ارائه کند، لذا از مدیران شهرداری درخواست دارم که گزارش‌های آتی شهرسازی در خصوص درآمد و هزینه‌های شهرداری و وضعیت درآمد و هزینه‌های سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه را ارائه کنند.