افزایش ۱۰ درصدی مسافران تاکسی در موج سوم کرونا

مهندس، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران درباره آمار مسافران تاکسی در موج سوم کرونا گفت: تعداد مسافران پایتخت از اول مهر و همزمان با موج سوم کرونا 5 تا 10 درصد افزایش یافته است.
وی افزود:‌ این در حالی است که در ماه مهر سال‌های گذشته همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها آمار مسافران 20 تا 30 درصد افزایش می‌یافت که البته امسال به دلیل بازگشایی مجازی بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها این آمار فقط 5 تا 10 درصد بیشتری شده است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران خاطرنشان کرد: به طور کلی آمار مسافران تاکسی با شیوع کرونا 50 تا 60 درصد کاهش یافته است.
قنادان در ادامه از برنامه ریزی جهت ارائه تسهیلات به رانندگان تاکسی خبر داد و گفت: پس از نهایی شدن، این موضوع را به صورت جامع اطلاع رسانی می‌کنیم.
قنادان درباره استفاده از کاورجداکننده در تاکسی‌ها با توجه به شروع فصل پاییز گفت: تعدادی از راننده‌ها به دلیل گرمای هوا و تهویه موقتا کاور جداکننده را در تابستان باز کردند، اما از هفته گذشته به همه تاکسیران‌هایی که این کاورها تحویل داده شده بود از طریق پیامک اعلام کردیم که مجددا آنها را در ماشین نصب کنند. افراد متقاضی نیز می‌توانند در سامانه باشگاه رفاه تاکسیرانان تقاضای خود را ثبت و کاورها را تحویل گیرند.
وی درباره انجام تست کرونا برای رانندگان تاکسی گفت: انجام تست آنتی بادی با تخفیف ۳۳ درصدی برای رانندگان امکان پذیر است فقط تاکسیرانان باید از طریق باشگاه رفاه تاکسیرانان ثبت نام کنند.