بنیانگذار سبک کونگ فو در خلخال درگذشت

حیدر بهرامی نژاد متولد روستای خوجین شهرستان خلخال ، بنیانگذار و رییس سبک کونگ فو ، توتایما کشور به علت بیماری در یکی ازبیمارستان های تهران درگذشت.

رییس اداره ورزش و جوانان خلخال گفت: مرحوم بهرامی نژاد بنیانگذار و رییس سبک کونگ فو توتایما در دوران فعالیت های ورزشی خود به عنوان رییس سبک کونگ فو توتایمای کشور خدمات شایانی به رشته ورزشی کوگ فو این شهرستان کرده است.

سیدناصر میرمرسلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش بهرامی نژاد اردوی تیم ملی کونگ فو آقایان و بانوان کشورمان چند بار در خلخال اردو زده و با پیگیرهای رییس فقید سبک توتایما کوگ فوکاران سبک توتایما خلخال در این رشته بارها موفق به حضور در عرصه رقابت های ملی و بین المللی شده و کسب چند عنوان قهرمانی جهان توسط رزمی کاران خلخال در سایه تلاش های وی بوده است.

میرمرسلی اظهار کرد: مرحوم بهرامی نژاد در سال ۱۳۳۳ در روستای خوجین شهرستان خلخال چشم به جهان گشود و از نوجوانی علاقه خاصی به ورزش داشت و از همان زمان فعالیت های ورزشی خود در مقطع تحصیلی دبستان را با ژیمناستیک آغاز کرد.

وی پس از آن در رشته های کشتی ، کاراته و جودو نیز فعالیت کرد و در رشته تکواندو نیز از سال سال ۵۵ شروع به فعالیت های ورزشی در این رشته رزمی کرد.

حیدر بهرامی نژاد از افسران ارشد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و در سال ۱۳۵۶ با بنیانگذار کونگ فو توآ آشنا شده و به دلیل جذابیت و زیبایی های خاص کونگ فو و با توجه به اینکه این ورزش ریشه در خواسته های جوانان ایران دارد کونگ فو را به عنوان ورزش دلخواه انتخاب کرد.

بهرامی نژاد در مدیریت های مختلف ورزشی فعالیت های چشمگیری داشته که از آن جمله می توان به عضویت وی در شورای عالی کونگ فو توا ، عضو شورای فنی کونگ فو ، سرمربی تیم ملی هنرهای فردی ، سرمربی تیم ملی مایانا ، عضو کارگروه تدوین فرم های فدراسیون کوگ فو ، دبیر مدیریت سبک های فدراسیون کونگ فو ، عضو هیات رییسه کونگ فو توآ ، عضو شورای تدوین آیین نامه های برگزاری مسابقات رینگی فدراسیون ورزش های رزمی و رییس کمیته آزمون اشاره کرد.

مرحوم حیدر بهرامی نژاد با داشتن بیش از ۴۵ سال سن در سال ۲۰۰۳ میلادی در مسابقات جام جهانی هنرهای فردی در کشور ایتالیا شرکت و مقام قهرمانی را کسب کرد.