۶۰ درصد از درآمدهای تملک دارایی شهرستان بیله‌سوار به عمران روستایی تخصیص یافت

 

آرام حلیم پیش از در نشست با اعضای شورای شهر بیله‌سوار اظهار داشت: تدبیر امام راحل در تشکیل شوراها در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، در سال‌های اخیر به ثمر نشسته و شاهد اقدامات مناسب و موثر این شوراها در سطح روستاها و شهرها هستیم.

 وی با بیان اینکه تشکیل نهاد شوراها و واگذاری امور مردم به پارلمان محلی، تجلی مردم‌سالاری دینی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی بروز و ظهور دارد، افزود: مردم در جزء جزء مراحل تصمیم‌گیری، سهیم هستند و با آرای خود در تعیین سرنوشت کشور، نقش‌آفرینی می‌کنند.

 حلیم گفت: شوراها و دهیاران نقش مهمی در توسعه پایدار و یکپارچه در روستاها دارند و پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند و می‌توانند به عنوان نهادهای منسجمی توانمندی‌ها، نیازمندی‌ها و مسائل مورد نظر  روستائیان را شناسایی  و به مجموعه مدیریتی منتقل کنند و عامل ارتقای سطح زندگی روستائیان باشند.

 فرماندار شهرستان بیله‌سوار داشتن اعتدال در سیاست‌ها اتخاذ شده اعضای شوراهای شهر و روستا را بزرگ‌ترین پشتوانه تصمیم‌گیری آنها برشمرد و تصریح کرد:عمل به قانون نخستین وظیفه شوراها است و خوشبختانه در حد توان و با استفاده از قابلیت و ظرفیت داخلی برخی از انتظارات مردم را برآورده ساخته‌ایم.

 وی با بیان اینکه وظیفه نماینده عالی دولت در شهرستان توجه به مشکلات و مسائل بیان شده از طریق شوراها است، اظهار کرد: شوراها نقش تعیین‌کننده‌ای در شناسایی مشکلات در سطح شهر و روستا ایفا می‌کنند.

 حلیم بیان کرد: با ورود شوراها به عرصه اجرایی کشور سیستم اداری و مدیریتی توانمندتر شده و شوراها امروز باید با برنامه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود به ارائه پیشنهادات سازنده و اثرگذار بپردازند و در تعامل با مردم و مسئولان باشند.

 فرماندار شهرستان بیله‌سوار افزود: 60 درصد درآمدها از محل تملک دارایی در سال گذشته در حوزه عمرانی روستاها بوده است و با اجرای طرح‌های هادی و عمرانی چهره و سیمای روستاها توسعه یافته است.

 وی مدیریت، توجه به بهداشت روستا و جاده‌های روستایی، احداث کارگاه‌های تولیدی در شهرها و روستاها، همکاری در راستای توسعه فرهنگی امر مبارزه با مواد مخدر، توسعه مکانیزم‌های کشاورزی در روستاها و عمران و آبادانی روستاها را لازمه همکاری شوراهای اسلامی شهر و روستا با مسئولان و مردم عنوان کرد.

 حلیم هدف مقام معظم رهبری از طرح شعار اقتصاد مقاومتی را توجه به ظرفیت‌های بسیار فراوان مردمی و بخش خصوصی در توسعه کشور به ویژه روستاها دانست و گفت: باید شوراهای اسلامی شهر و روستا در این راستا پیشقدم باشند.

 فرماندار شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد: توسعه پایدار روستایی، افزایش درآمد خانوار روستایی و توسعه حرفه‌های مختلف در سطح روستاها مستقیم با عملکرد شوراها و دهیاران در ارتباط بوده و براساس این امر نقش شوراهای اسلامی و دهیاران در راستای توسعه و اعتلای روستاها بسیار است.