چشم طمع کلاهبرداران اینترنتی به زکات فطریه

به نقل از سبلانه، حافظ شریفی، رئیس پلیس فتای اردبیل گفت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و ایام عید سعید فطر قرار داریم شیوه جدید کلاهبرداری اینترنتی با عناوین پرداخت فطریه و آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان از طرف کلاهبرداران دور از انتظار نیست.

 

وی گفت: اخیرا برخی افراد سودجو و کلاهبردار با راه‌اندازی سایت‌های جعلی و با استفاده از عناوین فریبنده و اعلام وابستگی به مؤسسات خیریه، کمیته امداد، بهزیستی یا سازمان‌های مورد وثوق مردم، تحت عنوان کمک به نیازمندان ، جشن گلریزان یا آزادسازی زندانیان نیازمند با جلب اعتماد کاربران در فضای مجازی به منظور جمع‌آوری فطریه و وجوهات شرعی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

 

رئیس پلیس فتای اردبیل افزود: شهروندانی که قصد دارند فطریه، کفاره روزه یا دیگر وجوهات شرعی خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن بانک پرداخت کنند، می‌توانند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی اعم از رادیو، تلویزیون و... شماره حساب‌های رسمی آنان اعلام شده است، پرداخت و از واریز زکات فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

 

 شریفی گفت: شهروندانی که قصد پرداخت زکات فطریه یا کفاره روزه خود از طریق تلفن بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد را دارند دقت داشته باشند تا در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، مواردی مانند بررسی آدرس اینترنتی ( URL ) و وجود گواهینامه SSL  یا پروتکل امن انتقال اطلاعات (https) را در نظر بگیرند.

 

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  Cyberpolice.ir  بخش تماس با ما  و ایمیل : Ardebil_fata@police.ir  و یا تلفن : 2183417-045  گزارش کنند.