ایجاد 180 کارگاه تولیدی در قالب اقتصاد مقاومتی به همت بسیج سازندگی در پارس‌آباد

به نقل از آران مغان، سرهنگ مطلب شاهی در جلسه پشتیبانی طرح هجرت و اردوهای جهادی شهرستان پارس آباد اظهار داشت: این کارگاه‌ها با هدف تقویت و پایداری اشتغال در سطح شهر و روستاها و تولید محصولات کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی و تقویت تولید در مناطق محروم پارس آباد ایجاد شده است.

 

وی گفت: با راه‌اندازی این کارگاه‌ها بیش از 430 فرصت شغلی بصورت مستقیم و غیر غیر مستقیم در زمینه‌های پرورش قارچ خوراکی، زنبور عسل، پرورش مرغ بومی، ورمی کمپوست، قالی بافی و پرورش آبزیان ایجاد شده است.

 

شاهی با بیان اینکه امروز بسیج سازندگی توانسته در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصاد مقاومتی گام‌های بلندی بردارد، به استعدادهای شهرستان پارس آباد اشاره و از مسئولان خواست در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی با سپاه این ناحیه همکاری کنند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پارس آباد در ادامه افزود: سپاه ناحیه این شهرستان در زمینه گروههای جهادی رتبه اول استانی و در بسیج سازندگی هم رتبه دوم استانی را به خود اختصاص داده است.

در این جلسه یاسر ندایی معاون فرماندار شهرستان پارس آباد نیز اهداف طرح هجرت و اردوهای جهادی بسیج را کاهش ناهنجاری های اجتماعی، فرهنگی و همچنین پرکردن اوقات فراغت جوانان برشمرد و افزود: بر اساس آیین نامه اجرایی، طرح هجرت و اردوهای جهادی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی این طرحها می باشد و مسئولان دستگاههای اجرایی و فرهنگی در این زمینه آمده است با تمام توان با ناحیه مقاومت بسیح هماهنگی و همکاری کنند.

 

وی، اطلاع رسانی و پای کار کشاندن اهالی روستاها را لازمه و اجرای طرحهای جهادی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای شهرستان در زمینه های مختلف مسئولان باید در اجرای اقتصاد مقاومتی بیش از پیش تلاش کنند.