مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاهای بیله‌سوار تشدید می‌شود

آرام حلیم صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه روسای دادگستری شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: خوشبختانه شهرستان بیله‌سوار دارای نیروهای متعهد و کاربلد در حوزه‌های قضایی و اجرایی بوده که همین امر سبب ارائه خدمات مناسب و شایسته به مردم در شهرستان شده است.

وی با اشاره به ساماندهی مسافران و اتباع آذری و مقابله با بی‌نظمی در پایانه مرزی بیله‌سوار گفت: تاکنون اقدامات مناسبی در همه حوزه‌ها با همکاری دادگستری شهرستان انجام شده است و مقابله با اعتیاد و مواد مخدر و رسیدگی به پرونده‌های جرم آنها یکی از مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد: دادگستری این شهرستان مقابله با ساخت‌وسازهای بدون مجوز در روستاها و حراست و نگه‌داری از مراتع خدادای به‌ویژه در جعفرآباد را در اولویت کاری خود قرار داده است و در این راستا تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

حلیم بیان کرد: شهرستان بیله‌سوار 110 شهید والامقام و 280 جانباز را در راه انقلاب اسلامی به مملکت تقدیم کرده به طوری که این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس همواره مقام نخست را در پشتیبانی از جبهه و مقام دوم را در اعزام نیرو به جبهه در استان اردبیل داشته که دلاوری‌های رزمندگان این خطه از این شهرستان مرزدارانی وفادار و باغیرت ساخته است.

 رئیس پیشین دادگستری شهرستان بیله‌سوار نیز در این جلسه گفت: متاسفانه بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشترین درصد از پرونده‌ها را حوزه حقوقی و کیفری تشکیل داده و ضرب و قتل عمدی به‌خاطر مشکلات ارثی و ملکی بوده است.

غلامرضا مختاری با اشاره به اینکه در 3 سال اخیر دو جشن گلریزان برگزار شده که به وسیله خیران در این شهرستان بالغ بر 900 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد، افزود: پیشگیری از وقوع جرم از اساس کار در این حوزه است  و باید تمام تلاش ادارات در این زمینه به حداکثر برسد.

 حجت‌الله حاتمی، دادستان شهرستان بیله‌سوار نیز بیان کرد: در سال گذشته 690 پرونده حل اختلاف مورد بررسی قرار گرفته است که 413 پرونده‌ در شورای حل اختلاف در شهرستان بیله‌سوار منجر به سازش شده و امسال نیز از 119 پرونده 48 مورد در شورای حل و اختلاف منجر به سازش شده است.