سالانه ۳ هزار استاندارد کالا و خدمات در کشور صادر می‌شود

جهانبخش سنجابی بعدازظهر پنج‌شنبه در جلسه امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با اداره کل استاندارد تصریح کرد: علاوه بر این ۸۰ هزار مورد از کالاهای ارزیابی شده نیز مشمول استاندارد شده است.

وی با اشاره به انعقاد ۷۰ تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های سراسر کشور به منظور مشارکت در فعالیت‌های استانداردسازی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های متعدد انسانی و علمی دانشگاه‌ها، سازمان استاندارد مراکز دانشگاهی را در ردیف بازوهای یاری گر خود می‌داند.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان استاندارد ایران  با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌های منعقده استفاده از ظرفیت انسانی، تجهیزی و علمی دانشگاه‌ها را دنبال می‌کند، متذکر شد: در واقع مشارکت دانشگاه‌ها می‌تواند بسیاری از نیازمندی‌ها در بخش تجهیزات و نیروی متخصص را مرتفع سازد.

سنجابی با تأکید به اینکه دانشگاه‌های آزاد نماد خواستن توانستن هستند، تصریح کرد: متأسفانه این دانشگاه‌ها دچار بی‌مهری شده‌اند و سازمان استاندارد بهره‌گیری از ظرفیت واحدهای دانشگاه‌های آزاد را در دستور کار دارد.

وی به ضرورت بهره‌گیری بهینه دانشگاه‌ها از تفاهم‌نامه‌های سازمان استاندارد نیز تأکید کرد و افزود: در واقع دانشگاه‌ها می‌توانند از تفاهم‌نامه‌ها برای کارآفرینی و تولید ثروت بهره گیرند.