خانواده‌های زندانیان نیازمند اردبیل از خدمات حمایتی
بهره‌مند
می‌شوند

مراد فتحی در جلسه بررسی اشتغال زندانیان اردبیل با بیان اینکه انسانها باید نسبت به هم حس نوع دوستی داشته باشند، اظهار داشت: فارغ از اینکه ما وظایف قانونی در قبال نگهداری و اصلاح و تربیت مددجویان داریم به لحاظ آموزه‌های دین مبین اسلام یکی از دغدغه‌های مهم ما خانواده‌های زندانیان و معیشت آنهاست به همین لحاظ لازم است مددجویانی که خانواده‌های آنها از نظر معیشتی دچار مشکل می‌شوند به واحد مددکاری مراجعه کنند تا از این طریق زمینه بهره‌مندی خانواده‌هایشان از مساعدتهای مالی انجمن‌های حمایت زندانیان فراهم شود.

وی از خود زندانیان نیز خواست تا در فعالیتهای اشتغال در زندانها مشارکت داشته باشند تا از این طریق ضمن کسب درآمد سر بار خانواده‌های خویش از لحاظ مالی نشوند و از مددکاران نیز خواست تا مددجویانی را که از نظر مالی در مضیقه هستند شناسایی و از طریق انجمن حمایت زندانیان کمک حال آنها در طول مدت تحمل حبس باشند.

مدیرکل زندانهای استان اردبیل اشتغال زندانیان در طول مدت حبس را یکی از روشهای مناسب برای کاهش فشارهای روحی و روانی ناشی از حبس برشمرد و گفت: اگر می‌خواهیم بدانیم که زندانی اصلاح شده است یا نه باید ببینیم که تمایل به اشتغال و کسب روزی حلال در مدت زمان تحمل کیفر دارد.

فتحی با بیان اینکه هرچه آمار زندانیان بیشتر باشد مشکلات داخل زندان به همان اندازه بیشتر خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که با پیگیری اجرای احکام زندان و اجرایی کردن بخشنامه اخیر ریاست محترم قوه قضائیه در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان گامهای موثری برداشته شود.

برش استانی طرح کشوری مقابله با آلودگی هوا در اردبیل تهیه شود

مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل جلسه کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان اردبیل خواستار تهیه برش استانی طرح کشوری مقابله با آلودگی هوای استان شد و گفت باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود.

عیسی کنعانپور با بیان اینکه سرانه فضای سبز استان پایین است بر برنامه‌ریزی شهرداریهای شهرهای استان برای توسعه فضای سبز شهری تاکید کرد.

وی بر لزوم راه‌اندازی ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در مرکز شهر اردبیل تاکید کرد و افزود: در خصوص وضعیت آلودگی هوای استان و لزوم توجه عموم برای کاهش آلودگی  هوا، رسانه‌ها به ویژه صداوسیما اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: 17 واحد آلاینده محیط زیست در این استان شناسایی شده و 9 واحد آن که منجر به آلایندگی هوا بوده مشمول پرداخت عوارض آلایندگی شده است.

محمد خداپرست راه اندازی مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین را جلوگیری از آلایندگی خودروها موثر دانست و افزود: 8 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در استان اردبیل راه اندازی شده که چهار مورد آن در اردبیل و چهار مورد دیگر در شهرهای دیگر فعال هستند که چهار مرکز اردبیل به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران متصل است.

هیچ موردی از آنفلوانزای پرندگان در پارس‌آباد مشاهده نشده است

معاون فرماندار شهرستان پارس‌آباد با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و ورود پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی در رودخانه دائمی ارس، دریاچه‌ها و تالابها و کانالهای بزرگ آبرسانی اظهار کرد: علیرغم اینکه هیچگونه مورد خاصی در خصوص بیماری آنفلوانزای پرندگان در این شهرستان مشاهده و گزارش نشده است اما متولیان امر از هم اکنون باید برای آگاه سازی مردم اطلاع رسانی کنند.

عدالت حاجی‌پور جلوگیری از شکار پرندگان مهاجر و فروش انواع طیور زنده در مغازه ها و معابر عمومی و نظارت بر مرغداریها را ضروری دانست.

وی تعیین مکان مناسب برای فروش طیور بومی و هماهنگی و همکاری دستگاههای مرتبط برای پیشگیری از این بیماری را خواستار شد.

مشکل سد معبر اردبیل برطرف شد

مدیر منطقه یک شهرداری اردبیل گفت: مشکل دیرینه سد معبر خیابان کاشانی مابین تازه میدان و پیر عبد الملک با تلاشهای بی‌وقفه واحد اجرائیات این منطقه و همکاری کسبه مرتفع شده است و هم اکنون  تردد عابرین پیاده در این محدوده به آسانی صورت می گیرد.

ساسان ابیش‌وند افزود: طبق این گزارش ماموران واحد اجرائیات منطقه یک شهرداری اردبیل طی هفته گذشته با نصب بنرها و ارسال اخطاریه های شفاهی و کتبی موفق به رفع چشمگیر مشکل دیرینه سد معبردر این محدوده شوند که این اقدام شهرداری موجب رضایت مردم فهیم اردبیل شده است.

انتقال پادگان ارتش اردبیل به خارج از محدوده شهری

شهردار اردبیل از انتقال پادگان ارتش واقع در ایستگاه سرعین به خارج از محدوده شهری اردبیل خبر داد و گفت: ایستگاه سرعین از جمله خیابانهای پرتردد شهر محسوب می‌شود.

حمید لطف‌اللهیان تصریح کرد:  شهرداری اردبیل به منظور کاهش معضلات ترافیکی در این محدوده از شهر پیش بینی می‌کند که انتقال پادگان ارتش واقع در این محدوده به خارج از شهر بتواند کمک شایانی به کاهش بار ترافیکی این خیابان کند.

وی افزود: شهرداری اردبیل با جدیت تمام این موضوع را پیگیری می‌کند و پس از اجرای روند اداری و با توجه به مذاکرات صورت گرفته به زودی انتقال پادگان انجام می‌گیرد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه نزدیک به 30 هکتار زمین به پادگان ارتش اختصاص داده شده است، گفت: پس از انتقال پادگان به خارج از شهر درباره استفاده های بهینه از این فضا تصمیمات لازم انجام خواهد گرفت.

مساعدت 80 میلیون ریالی خیران به مدرسه در حال احداث شهر هیر

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مبلغ 80 میلیون ریال برای تکمیل پروژه مدرسه خیری شهر هیر اختصاص داد.

جواد قرآن نویس بیان کرد: در دوسال اخیر 5 مدرسه در قالب 17 کلاس درس با هزینه تقریبی بیش از 2 میلیارد تومان توسط خیرین نیک اندیش در این منطقه احداث و افتتاح شده است.

توسعه ورزش از اولویتهای شهرستان کوثر است

فرماندار شهرستان کوثر در جلسه بررسی وضعیت ورزش این شهرستان با قدردانی از تلاشهای انجام شده در زمینه توسعه ورزش و توجه به امور جوانان شهرستان، حوزه فعالیت اداره ورزش و جوانان را یکی از حوزه هایی دانست که نیازمند علاقه و عشق به انجام وظیفه است.

علیرضا علیپور گفت: با توجه به کمبود منابع، وسعت مسئولیتها و انتظارات گسترده ای که به حق نیز وجود دارند، انجام وظیفه در این حیطه دشوار و توجه به گرفتاریها و مشکلات ما در حوزه های اجتماعی می طلبد تلاش خود در حوزه های ورزش و جوانان را بیشتر کنیم تا مشکلات به حداقل برسند.

وی با اشاره به اینکه آینده متعلق به جوانان است، تصریح کرد: جوانان باید در تمام بخش‌ها کمک کنند زیرا آینده از آن آنها است.

فرماندار شهرستان کوثر با اشاره به کمبود منابع ادارات بر استفاده از مشارکتهای مردمی و بهره وری از خیرین امر ورزش تاکید کرد و افزود: شایسته است از امکانات مدیریتی شهرستان و همدلی که بین دستگاه های اجرایی، نماینده مردم در مجلس و امام جمعه کوثر وجود دارد نهایت استفاده و بهره را ببریم تا بتوانیم کمبودها را جبران کنیم.

علیپور سیاست‌های دولت را اتمام پروژه‌های نیمه تمام دانست و افزود: برای توسعه ورزش دولت در تمام بخش‌ها برنامه ویژه‌ای دارد که امیدواریم با استفاده از امکانات و توان مدیریتی شهرستان از توانمندیهای بالای کوثر به خوبی بهره برده و ورزش و جوانان شهرستان با شتاب بیشتری به پیش رود.

عملیات اجرایی باند دوم محور اردبیل به سرچم آغاز می‌شود‌

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه بررسی وضعیت راه‌های استان اردبیل اظهار داشت: عملیات احداث باند دوم اردبیل به سرچم در دست اجرا بوده و مجوز برگزاری مناقصه 46 کیلومتر از مسیر اخذ شده که به زودی مناقصه برگزار خواهد شد.

محبوب حیدری افزود: تلاش نمایندگان استان در مجلس و استاندار اردبیل در تنظیم لایحه بودجه سال 96 تقدیمی دولت به مجلس در مورد پروژه‌های باند دوم اردبیل به سرچم، باند دوم اردبیل به آستارا و احداث راه خلخال به پونل در پیوست یک قانون بودجه نقش بسزایی را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه پروژه‌ احداث باند دوم اردبیل به سرچم ملی است، گفت: پروژه احداث باند دوم اردبیل به سرچم از جمله پروژه‌هایی است که در 3 سال گذشته برای احداث هر سال 80 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی می‌شود و این در حالی است که هیچ گونه تخصیصی داده نمی‌شود.

حیدری بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های متعدد توسط راه و شهرسازی، استاندار و مجمع نمایندگان استان، با مکاتبه وزیر راه و شهرسازی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درخواست شده که پروژه‌های باند دوم اردبیل به سرچم، باند دوم اردبیل به آستارا و احداث راه خلخال به پونل در پیوست یک قانون بودجه لحاظ شود که مطالعات امکان سنجی فاز یک و 2 طرحهای اولیه آماده شده است و انتظار می‌رود با تلاش مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها در سطح استان اردبیل باشیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان گرمی 23 کیلومتر راه روستایی بالای 50 خانوار داریم، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی که در راستای اجرای راههای روستایی در سطح استان انجام دادیم برای سال آینده تمهیدات لازم انجام شده که در این شهرستان سه سرمایه‌گذار توانمند برای اجرای پروژه‌ها را معرفی کردیم که انتظار داریم فرآیند اداری آن تا پایان سال به اتمام رسیده و با تامین اعتبار لازم شروع عملیات اجرایی از ابتدای سال آینده در این شهرستان خواهد بود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: مناقصات مربوط به پروژه‌های گرمی به موران، گرمی به انگوت و جاده لنگان برگزار شده و در هفته آینده پیمانکاران این پروژه‌ها مشخص و عملیات اجرایی در این محورها آغاز خواهد شد.

حیدری گفت: درشهرستان خلخال حدود70 کیلومتر راه روستایی بالای 50 خانوار در برنامه اجرایی راه و شهرسازی استان بوده و امیدواریم در سال آینده اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها تامین و پروژه ها را به سرانجام برسانیم تا مردم منطقه بتوانند از این امکان بهره‌مند شوند.

وی افزود: در محور شال ماجولان از توابع شهرستان خلخال برآورد اولیه به مبلغ 2.5 میلیارد تومان تنظیم شده و مناقصه به زودی برگزار خواهد شد و برآورد آسفالت راههای روستایی شهرستان خلخال نیز مبلغ 9 میلیارد تومان قرارداد بسته شده که با مساعد شدن شرایط جوی عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

تلاش در جذب حمایت‌های بخش غیردولتی برای هوشمندسازی مدارس اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از ظرفیت خیرین مدرسه یار و نهادهای دولتی و غیردولتی در راستای تجهیز مدارس سطح استان به ابزارهای فن آوری باید استفاده کرد.

احمد ناصری با تاکید بر افزایش سطح پوشش شبکه ملی اطلاعات یا اینترانت در مدارس استان افزود: با ترغیب مدارس بستر مناسبی را برای استفاده بهینه از شبکه ملی رشد و پورتال همگام مدارس را فراهم آوریم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت خیرین مدرسه یار و نهادهای دولتی و غیر دولتی در جهت تجهیز مدارس سطح استان به ابزارهای فن آوری، از افزایش تعداد مدارس هوشمند ابراز امیدواری کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با استناد به مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: مکانیزه سازی و اتوماسیون نمودن کلیه مکاتبات اداری در مدارس استان باید در الویت های اساسی اداره کل قرار گیرد.

قادر هنرمند  به عنوان مدیرکل امور عشایر استان اردبیل منصوب شد

رئیس سازمان امور عشایر ایران  طی حکمی  قادر هنرمند را  به عنوان "مدیرکل امور عشایر استان اربیل " منصوب کرد.

در این حکم آمده است: در اجرای ساختار تفصیلی جدید سازمان امور عشایر ، ابلاغ شده از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ، با عنایت به تجربیات و خدمات ارزشمند جنابعالی ، به موجب این حکم به سمت مدیر کل امور عشایر استان اردبیل منصوب می شوید.

در ادامه این حکم آمده است: امید است با عنایت خداوند متعال و بهره گیری از امکانات و مشارکت همه همکاران در جهت پیشبرد اهداف و وظایف محوله در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید موفق باشید.

ساماندهی اورژانس و سیستم نوبت‌دهی بیمارستان ولایت گرمی

فرماندار شهرستان در بازدید سرزده از بیمارستان ولایت گرمی و نحوه خدمات رسانی به مردم بر افزایش تجهیزات بخش رادیولوژی و سونوگرافی تاکید کرد و گفت: لازم است سیستم نوبت‌دهی درمانگاه خصوصی و اورژانس ساماندهی شود.

ابراهیم امامی با بیان اینکه استفاده از پزشکان متخصص باید در اولویت پیگیری ها قرار گیرد، افزود: حفظ کرامت مردم مورد تاکید دولت است و طبق گفته مقام معظم رهبری بیمار جز درد بیماری نباید مشکل دیگری داشته باشد.

وی با بیان اینکه افزایش پزشکان متخصص و ایجاد مطب های خصوصی پزشکان در گرمی در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: باید پزشک جایگزین در موارد اضطراری در نظر گرفته شود تا مردم در نبود یک پزشک متخصص دچار مشکل نشوند.

لزوم فرهنگسازی و ترویج فرهنگ بیمه در بین کشاورزان و روستائیان کوثر

فرماندار شهرستان کوثر در بازدید از برخی روستاهای این شهرستان بیمه را به عنوان یک پیوست حمایتی برای اقشار مختلف برای ایجاد انگیزه برای افراد که به نوعی در مشاغل گوناگون کار می کنند دانست و افزود: دولت تدبیر و امید از آغاز، تلاشش برای حمایت از روستائیان، کشاورزان و عشایر زحمت کش بوده است .

علیرضا علیپور با تاکید بر لزوم فرهنگسازی و ترویج فرهنگ بیمه در بین کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار کرد: در این راستا باید ساماندهی نهادینه ای صورت گیرد و تبلیغات رسانه ای در این حوزه افزایش یابد و  جامعه را از مزایای این طرح آشنا کرد.

وی بهره مندی از مزایای بازنشستگی، برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از مستمری، از کار افتادگی را از جمله مزایای بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر ذکر کرد و بر همکاری شوراها، بخشداریها و دهیاران در اجرا و گسترش این طرح تاکید کرد.