راه‌اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در گرمی

ابراهیم امامی عصر امروز در بازدید از مجتمع شهرک گلخانه‌ای آنگوتلار گرمی اظهار داشت: شهرک گلخانه‌ای آنگوتلار گرمی به عنوان بزرگترین شهرک گلخانه‌ای استان پس از سالها توقف کار با یک سرمایه‌گذار جدید فعالیت خود را از سر گرفت.

وی با بیان اینکه این شهرک گلخانه‌ای 10 هکتار مساحت و 17 واحد تولید محصولات گلخانه‌ای دارد، افزود: برای تامین زیرساختهای لازم در راستای فعالیت این گلخانه مبلغ بیش از 4 میلیارد ریال توسط سرمایه‌گذار طرح هزینه شده و این گلخانه برای فعالیت و تولید محصولات کیفی مهیاست.

فرماندار شهرستان گرمی با اشاره به کیفیت محصولات گلخانه‌ای این شهرک بیان کرد: در حال حاضر کیفیت محصولات تولیدی در این گلخانه قابل رقابت با محصولات گلخانه‌ای خارجی شده و قرار است محصولات تولیدی این گلخانه که شامل گوجه‌فرنگی، خیار و توت فرنگی است تا پایان امسال صادر شود.

امامی از تلاش برای راه‌اندازی پایانه صادراتی در این شهرستان خبر داد و گفت: راه‌اندازی پایانه صادراتی حداقل برای محصولات صیفی و جالیز در شهرستان گرمی به دلیل دارای بودن استعدادهای فراوان در این زمینه، مرزی بودن شهرستان، نزدیکی به گمرک و بازار مناسب موجود در کشورهای آسیای میانه و روسیه با جدیت دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد‌: هدفگذاری ما راه‌اندازی بقیه سالنها برای این مجموعه با اشتغالزایی بالای 100 نفر در سالی که به عنوان اقتصاد مقاومتی مزین شده است، بوده که این امر به همت سرمایه‌گذران و مسئولان در شهرستان محقق خواهد شد و تلاش می‌کنیم برای تحقق این امر از سرمایه‌گذار طرح حمایتهای لازم را انجام دهیم.

فرماندار شهرستان گرمی با اشاره به اشتغالزایی مجدد این شهرک گلخانه‌ای در شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر با راه‌اندازی و احیای مجدد این واحد تولیدی در زمینه کشاورزی فرصت شغلی برای 40 نفر فراهم شده است و توسعه اشتغال و تولیدات این واحد از هدفگذاریها بوده که این امر مورد حمایت قرار می‌گیرد.