خرابی آسانسور  و سرگردانی بیش از ۳۰۰ بیمار

کمبود فضای محل انتظار در طبقات، پله‌های با عرض کم با پاگردهای کوچک، توقف بیماران به دلیل عدم توانایی در مسیر پله‌ها و یا نشستن در آن، بوی نامطبوع در فضای طبقات، اعتراض بیماران و همراهان آنان به منشی‌ها و پزشکان، بخشی از مشاهده‌های خبرنگار ما در مراجعه به این مجتمع بود.

جمعی از بیماران و همراهان آنان با تجمع در مقابل این مجتمع خواستار رسیدگی مدیر و مسئولان آن و نظارت بهداشت و درمان، استاندارد وسایر سازمانهای متولی شدند.

مراجعه کنندگان با بیان اینکه حدود یک ماه از خرابی آسانسور این مجتمع می‌گذرد به رغم عدم توانایی و مراجعه روزانه بیش از  300 بیمار و همراهان آنان، متأسفانه هیچ اقدامی برای تعمیر آن نشده است.

عدم پرداخت هزینه شارژ توسط برخی از پزشکان عامل تعطیلی آسانسور شده است

این مجتمع دارای 5 طبقه و حدود 20 پزشک در تخصصهای مختلف، آزمایشگاه، دندانپزشکی، متخصص زنان، قلب و عروق، کلیه و مجاری ادراری می‌باشد که در آن مستقر هستند.

آنچه از اظهارات مراجعه کنندگان شنیده می‌شود حاکی از این است که عدم پرداخت هزینه شارژ توسط برخی از پزشکان مستقر در این مجتمع عامل قطعی آسانسور شده است.

اما خرابی و هزینه بالای تعمیرات قصه‌ای که بیش از یک ماه است بیماران و همراهان آنان را در 5 طبقه این مجتمع سرگردان کرده است.

مادری با کمرخمیده و عصا به دست در میانه پله‌های طبقه دوم به خبرنگار تسنیم گفت: حدود یک ماه است که برای درمان به این محل می‌آیم اما آسانسور آن خراب است و باید 3 طبقه را با وضعیتی که مشاهده می‌کنید طی کنم.

فاطمه زاهدی با بیان اینکه هیچکس در این مجتمع جوابگو نیست بیان کرد: با این همه هزینه‌های دریافتی از بیماران و مراجعات مکرر آنان و مشکلاتی که مشاهده می‌کنند تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

مسئولان متولی امر نظارت بیشتری بر مجتمع‌های درمانی داشته باشند

وی خاطرنشان کرد: به نظر باید مسئولان متولی امر بر این مجتمع‌ها نظارت کنند هرچند مسئولیت آن با بخش خصوصی است.

محمد کیانی از همراهان بیمار مراجعه کننده به این مجتمع یادآور شد: حدود 2 هفته پیش برای درمان همسرم به یکی از پزشکان مستقر در طبقه سوم مراجعه کردم که با خرابی این آسانسور روبرو شدم.

وی با بیان اینکه به رغم عدم توانایی جسمی همسرم باید برای رسیدن به طبقه سوم باید بیش از 30 پله را طی کند،  اظهار داشت: امروز هم که مراجعه کردم متأسفانه مجدداً با خرابی آسانسور روبرو شدم.

کیانی یادآور شد: هیچکس در این مجتمع جوابگو نیست و اعلام می‌دارد که هزینه شارژ توسط برخی از مالکان و پزشکان مستقر در این مجتمع پرداخت نمی‌شود و یا اینکه قطعه‌ای از آسانسور مشکل دارد و باید از تهران آورده شود.

حدود 2 هفته است که هنگام مراجعه با خرابی آسانسور روبرو می‌شوم

رضا احمدی یکی دیگر از مراجعه کنندگان به این مرکز در حالی که دست مادر کمر خمیده‌اش را گرفته بود با ناراحتی تمام از عدم رسیدگی و توجه مسئولان انتقاد کرد و گفت: حدود 2 هفته است که هنگام مراجعه با خرابی آسانسور روبرو می‌شوم.

وی تصریح کرد: در مجتمع پزشکی که روزانه بیش از 200 تا 300 بیمار و همراهان آنان که اکثر آنان سالخورده و پیر هستند مراجعه می‌کنند خرابی آسانسور توجیح ندارد.

احمدی با بیان اینکه مدیر مجتمع و پزشکان مستقر در آن این وضع برایشان مهم نیست بیان کرد: متأسفانه همواره این بیماران هستند که قربانی بی‌توجهی می‌شوند.

خانم بارداری که برای مداوا به یکی از پزشکان این مجتمع مراجعه کرده بود گفت: واقعاً انصاف و اخلاقی نیست که بیماران اینگونه مورد بی‌توجهی قرار بگیرند و با وجود مشکلات جسمی و روحی برخی بیش از 30 تا 40 پله را طی کنند.

وی اظهار داشت: در چنین مجتمعی تنها یک آسانسور با ظرفیت محدودی وجود دارد که اگر در مواقعی مانند الان خراب شود دیگر آسانسور جایگزینی وجود ندارد.

تلاش می‌کنیم تا شنبه آینده نسبت به تجهیز و راه‌اندازی آسانسور اقدام کنیم

مسئول نگهبان مجتمع پزشکی خیام نیز افزود: خرابی یکی از قطعه‌های این آسانسور سبب شده تا نسبت به تأمین آن از تهران اقدام کنیم.

خسروی افزود: این آسانسور از سال 88 به صورت مداوم کار می‌کند و تلاش می‌کنیم تا شنبه آینده با رسیدن قطعه مورد نظر نسبت به تجهیز و راه‌اندازی آن اقدام کنیم.

مسئول ساختمان پزشکان خیام بیان کرد: قطعه موردنظر حدود 20 میلیون تومان هزینه داشته است که با تأمین آن نسبت به رفع مشکل راه‌اندازی آن اقدام می‌شود.