۱۰ هزار کلاس درس استان اصفهان نیاز به مقاوم سازی دارد

جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان خمینی شهر با هدف بررسی راهکار حل مشکلات و پیگیری تکمیل طرح های نیمه کاره، اعتبارات استانی و ملی، تامین فضای آموزشی در مناطق سکونتی جدید و محروم شهرستان برگزار شد.

محمود بدیحی با اشاره به وضعیت مدارس شهرستان خمینی شهر گفت: در حال حاضر این شهرستان با ۵۳هزار نفر دانش آموز فقط ۲سالن ورزشی برای مدارس وجود دارد.

وی افزود: از مجموع ۳۵درصد مدارس فرسوده شهرستان خمینی شهر، ۱۵درصد مدارس در وضعیت خطرساز و بحرانی قرار دارند.

رئیس آموزش و پرورش با اعلام گزارشی از بخش فعالیتهای فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی و علمی دانش آموزان خمینی شهری توانستند رتبه های متعدد برتر استان را کسب کنند و بیان کرد: این شهرستان موفق شده در سال گذشته در بخش های مختلف همچون مسابقات قرآنی و فرهنگی،هنری استان ۴۰ درصد رتبه های اول تا سوم، ۶۷نفر منتخب ورزشی، ۱۲رتبه دورقمی در کنکور سراسری، در آموزش فنی و حرفه ای رتبه سوم استان، در آموزش نظری جایگاه نوزدهم استان، رتبه اول استان در ترویج بهداشت و سلامتی و همچنین رشد ۱۸درصدی در جذب مسافر نوروزی به شهرستان را شاهد هستیم.

در ادامه احمد رضوانی گفت: از مجموع طرح های عمرانی آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر ۲۱پروژه نیمه کاره و غیرفعال با ۱۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیریکی وجود دارد.

فرماندار شهرستان خمینی شهر با اشاره به اینکه در این منطقه هنوز با مشکلات متعددی روبرو هستیم اظهار کرد: انتظار ما از مدیرکل آموزش و پرورش و مدیر نوسازی استان اصفهان این است که با حمایت آنها حرکت جدی در راه تکمیل و فعال کردن طرح های بلاتکلیف و راکد این شهرستان در حوزه آموزش و پرورش شروع شود.

همچنین محمد حسن قائدیها با اشاره به اینکه یک سوم فضای آموزشی استان اصفهان نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد، گفت: تخریب و بازسازی ۱۸ هزار کلاس در استان هزینه بسیار سنگینی را نیاز دارد.

وی افزود: بیش از ۹۸ درصد اعتبارات و بودجه ای که در اختیار آموزش و پرورش است صرف پرداخت حقوق می شود که دراستان اصفهان به صورت میانگین ماهانه ۱۳۰ میلیارد تومان برای حقوق کارکنان آموزش وپرورش استان هزینه می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهائی قادر به گذر از این شرایط سخت نیست تصریح کرد: آموزش و پرورش تعطیل بردار و توقف پذیرنیست و باید در مسیر حرکت مشکلات خود را برطرف کند.

در ادامه محمدحسین سجاد با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس استان اصفهان ۴۰ منطقه را تحت پوشش قرار می دهد، گفت: مجموع اعتبارات آموزش و پرورش استان اصفهان برای ۱۰هزار مترمربع زیربنا معادل ۱۰مدرسه ۱۰کلاسه کفایت می‌کند.

وی افزود: در استان اصفهان ۸هزار کلاس نیاز به تخریب و ۱۰هزار کلاس درس نیاز به مقاو‌م سازی دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با عنوان اینکه در دولت یازدهم در مجموع ۱۶۷درصد افزایش تخصیص منابع داشته ایم اظهار کرد: شرایط اسکان و اشتغال کلانشهر اصفهان باعث شده تا مهاجرین بیشتری در مناطق حاشیه ای و شهرستان‌های خمینی شهر، فلاورجان، برخوار و نجف آباد متمرکز شوند.

وی با اشاره به اینکه در بخش حمایت از خیرین ضعیف عمل شده است، افزود: برای حل مشکلات نوسازی و بازسازی شهرستان خمینی شهر نیاز داریم از وجود خیرین مدرسه ساز و جذب حمایت های مردمی بیشتری استفاده کنیم.