افشاگری عضو اصلاح طلب شورای شهر اصفهان از انجام هزینه های بدون مجوز و ردیف قانونی

به گزارش افکارنیوز از اصفهان، فتح الله معین عضو اصلاح طلب شورای شهر اصفهان در یکصد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر صحبت های مهمی را بیان نمود.

این اصلاح طلب شورای شهر صحبت هایی را هم در مورد استخدام های صورت گرفته در شهرداری اصفهان نمود و نسبت به عدم اقدام متقابل هیئت رئیسه ی شورای شهر انتقاد نمود.

معین درجلسه شورای شهر اظهار کرد: در هر سازمانی برنامه ریزی و حرکت هوشمندانه و قانونمند ضامن موفقیت در دستیابی به اهداف سازمانی است.

وی با بیان اینکه در مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری نیز چند ماهی از اوقات تمام اعضای شورای اسلامی شهر صرف بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری شده و قبل از آن نیز چند ماه اوقات معاونت ها و مدیریت های شهرداری صرف تدوین لایحه بودجه می شود، ادامه داد: این لایحه در درجه اول به منظور ساماندهی درآمدها، پیش بینی آنها جهت دستیابی و ایجاد امکان نظارت بر درآمدها است.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در بخش هزینه ها نیز به جهت رعایت حقوق شهروندان اصفهانی به عنوان صاحبان این مجموعه تعریف هزینه های خاص در رفع مشکلات زندگی در شهر اصفهان است.

وی ادامه داد: متأسفانه در طی 6 ماه گذشته شاهد انجام هزینه هایی بدون داشتن مجوز و ردیف قانونی عدم اولویت بندی در پرداخت ها، تجمیع بدهی های شهرداری به پیمانکاران عمرانی و خدمات شهری و فضای سبز، هزینه صرف وام های دریافتی از محل فروش اوراق مشاکرت در پروژه قطار شهری و عدم پرداخت از محل درآمدهای شهرداری به این پروژه و همچنین عدم دستیابی به درآمدهای مصوب بوده ایم.

معین با اشاره به لزوم پایبندی به قانون در مدیریت شهری تاکید کرد: متأسفانه جریان افزایش نیروی انسانی همچنان در مجموعه شهرداری ادامه داشته و شهردار اصفهان از انجام بخشنامه وزیر کشور در جهت ساماندهی سازمانهای تابعه خودداری و از سوی هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر در این خصوص اقدامی به عمل نیامد.

وی با تاکید بر اینکه گسترش بی رویه سازمانی بر دوش شهروندان اصفهانی برای همیشه سنگینی خواهد کرد، افزود: موازی کاری در سازمان ها و واحدهایی که بدون رعایت تشریفات قانونی ایجاد شده در مجموعه شهرداری به وفور به چشم می خورد، مانند جلسه تجلیل از تعدادی از معلمان توسط مرکز فن آوری های نوین شهرداری و یا حتی انجام فراخوان و یا مناقصه در اموری که هیچ ارتباطی با کار آنها ندارد.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان  گفت: هیئت رئیسه و همکاران عزیز، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، مردم، مجموعه شهر و منافع و مصالح شهروندی خود را همچون امانتی به ما سپرده اند.

وی اظهار کرد: امیدوارم توفیق داشته باشیم که امانت داران صادقی بوده و نزد مردم و در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشیم.