آئین نکوداشت پروفسور ارشدی در کاشان برگزار شد

سیدجواد ساداتی نژاد شامگاه  چهارشنبه در نخستین نکوداشت پروفسور ارشدی خزاقی که در مسجد جامع خزاق کاشان برگزار شد ضمن تکریم این استاد، از خدمات بی نظیر او به عنوان باقیات الصالحات نام برد و اظهار داشت: کتابهای مرحوم ارشدی اکنون به عنوان کتب مرجع در دانشگاه‌های دنیا محسوب می شود که این افتخار بزرگی برای مردم خطه خزاق است و نام نیک وی منشاء اثر است.

رئیس سابق دانشگاه کاشان افزود: در زمان ریاست من در دانشگاه کاشان توسط یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان از وصیت مرحوم پروفسور ارشدی اطلاع پیدا کردم و مقرر شد از حق تالیف کتاب‌های پروفسور ارشدی آزمایشگاه مرکزی به‌نام پروفسور ارشدی در دانشگاه کاشان ساخته شود.

ساداتی نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: ارشدی به دلیل وجود روحیه علمی و علاقه و اشتیاق به تحقیق و پژوهش و تالیف  مقالات و کتب تخصصی  به‌عنوان پدر علم شیمی ایران ملقب گردید.

وی با اشاره به تالیفات و آثار پروفسور ارشدی گفت: اگر چه او فرزندی نداشت ولی آزمایشگاه شیمی دانشگاه کاشان اثرماندگار ارشدی است و تا ابد هر دانشجوی شیمی که در این آزمایشگاه به پژوهش بپردازد فرزند معنوی این مرد بزرگ است.

ساداتی نژاد با اشاره به خصوصیات اخلاقی ارشدی اضافه کرد: پروفسور ارشدی در همه حال به خدا توکل می‌کرد و دارای اراده و پشتکار قوی و خستگی ناپذیر بود و از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان به جهت برگزاری این نکوداشت تشکر و قدردانی می‌کنم.

لازم به ذکر است که مرحوم ارشدی متولد 1322 در خزاق کاشان بود سال 52 به انگلستان رفت و تا سال 63 هفتاد مقاله علمی را منتشر کرد. وی سال 63تا66 به ایران آمد و سال 67 به انگلستان بازگشت و تا سال 88 در انگلستان و در دانشگاه صنعتی لندن تدریس و تحقیق کرد. بیش از 400 مقاله علمی از ایشان به یادگار مانده است.