پذیرفتنی نیست که بانک‌ها در شرایط جنگ اقتصادی شانه خالی کنند

 بابک دین پرست قائم مقام رییس ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید گفت:  مرکز فوریت‌های رسیدگی و حل مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری در تمامی استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود.

دین پرست در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ، کارگروه اشتغال و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران در ساری، افزود: در شرایط فعلی اکثر استان های کشور برای راه اندازی این مرکز شبانه روزی اعلام آمادگی کرده اند و بزودی پس از مازندران در همه استان ها این مرکز فعال خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: باید در این مرکز نمایندگان تمامی دستگاه های عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت شبانه روزی حضور داشته یابند و پاسخگوی مشکلات بخش تولید و سرمایه گذاران باشند و کارکرد این مرکز نیز به طور دایمی ارزیابی خواهد شد.

وی افزود : در سطح کشور حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی راکد شناسایی شده است که باید پرونده آنها یک بار برای همیشه تعیین تکلیف شود و واحدهایی که امکان برگشت ندارند برای آنها نیز تصمیم گیری شود.

قائم مقام رییس ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: در سال جاری برای احیای ۲ هزار واحد صنعتی در کشور برنامه ریزی شد که تاکنون تعدادی از این واحد ها احیاء و بقیه نیز تا پایان سال جاری برنامه احیاء در آنها اجرا خواهد شد.

دین پرست افزود : تمام برنامه ریزی ما باید شناسایی واحدهای صنعتی یی باشد که قابلیت برگشت به تولید را دارند و واحدهایی که به هر دلیلی نمی توانند در بازار فعلی ادامه حیات بدهند ، نباید تسهیلاتی در اختیارشان قرار گیرد.

قائم مقام رییس ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید همچنین در این نشست با گلایه از اجرایی نشدن دستور رییس جمهوری و معاون اول رییس جمهوری برای صدور مجوز واردات چوب به صنایع سلولزی گفت: دستور رییس جمهوری و معاون اول ایشان برای تمامی دستگاه های اجرایی لازم اجراست و هیچ دستگاهی نباید از این دستورات تخطی کند.

دین پرست افزود : سازمان محیط زیست و سازمان حفظ نباتات کشور باید دستورات رییس جمهوری را مبنی بر صدور مجوز برای واردات چوب با پوست با رعایت تمام نکات زیست محیطی و ایمنی صادر کنند تا مشکل این واحدها نیز کاهش یابد.
وی ادامه داد: ما امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و باید تمام دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی از جمله بانک ها برای کمک به حل مشکلات کنونی کشور پای کار بیایند.

وی اظهار داشت: در شرایط جنگ اقتصادی از هیچ دستگاهی از جمله بانک ها اعم از دولتی و خصوصی پذیرفتنی نیست که شانه خالی کنند، چرا که همه ما باید با هماهنگی در این نبرد اقتصادی همانند هشت سال دفاع مقدس کمک کنیم.
وی یادآور شد : بانک های خصوصی نیز در جنگ اقتصادی باید پای کار بیایند و چنانچه هر بانکی در این زمینه کم کاری داشته باشد، تذکر و در صورت ادامه اسامی آنها در اختیار رییس جمهوری قرار می گیرد.

معاون وزیر کشور اظهار داشت : اگر ما در هشت سال دفاع مقدس توانستیم به پیروزی برسیم ، نتیجه همکاری تمام نیروهای نظامی ما، بسیج مردمی  و سایر نیروهای پشتیبانی بود و باید این همگامی و همراهی در جنگ اقتصادی نیز ادامه یابد تا بتوانیم از این نبرد نیز پیروز بیرون بیاییم.