پرمتقاضی‌ترین نمادهای بورسی در 3 آبان 99

امروز(شنبه؛ سوم آبان) بازار در اولین روز هفته با افزایش عرضه در اکثر نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز بکار کرد.

عرضه و تقاضا در بورس

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام درسوم آبان

عرضه و تقاضا در فرابورس

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام درسوم آبان

در گروه فرآورده‌های نفتی شاهد افزایش عرضه و قرار گرفتن نماد‌های شپنا، شبریز، شتران و شبندر در کف قیمت روزانه هستیم. ونفت افت ۳ درصد دارد. شسپا نیز در قیمت ۱۹۶۵ تومان داد و سند می‌شود.

در گروه فلزات اساسی نماد فولاد با خبر خوبی که قبل بازار تزریق کرد متعادل و در محدوده منفی ۳ درصد در حال داد و ستد است. فملی در قیمت ۲۳۲۰ تومان دنبال می‌شود. ذوب در قیمت ۴۸۹ تومان داد و ستد می‌شود.

صف فروش خودرو برای مرتبه جمع شد.

در گروه بانکی‌ها نماد وپاسار در محدوده صفر تابلو قرار دارد. ونوین در این دقایق با افت تقاضا مواجه شد. بانک ملت در کف قیمت روزانه با صف فروش ۳۰ میلیونی مواجه است. وتجارت، وبصادر و وپارس با صف فروش مواجهند.

افت ۲۰هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۳۹۱هزار واحد قرار گرفته است.

نوری، انرژی۳ و رانفور بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فولاد، فملی و شپنا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در معدنی‌ها کگل در قیمت ۱۵۹۴ تومان داد و ستد می‌شود. کاما در کف قیمت روزانه صف فروش دارد. کچاد، کروی و تاصیکو صف فروش دارند.

خاهن، ختور، خرینگ و خعمرا صفوف خرید کنونی قطعه سازان را تشکیل می‌دهند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۲۷هزار و ۷۲۸واحدی (۲ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۴هزار واحد قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۵درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۴۲نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۳۸نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به هزار و ۷۹۰میلیارد تومان رسید.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۴۶۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نماد‌های خودرو، وبملت، فولاد، فملی، شپنا، پترول و وتجارت در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

در میان فشار فروش حاکم بر گروه خدمات فنی و مهندسی نماد تپولا با افزایش تقاضا همراه شد.

کانه‌های فلزی هم با افت قیمت همراه اند. کاما٬ کگل٬ کچاد٬ کروی٬ تاصیکو٬ کمنگنز٬ کگهر و کنور نماد‌های پر عرضه‌ی گروه اند. کدما و تکنار نیز پر تقاضا داد و ستد می‌شوند.

ثامید با محدودیت دامنه نوسان و صف فروش نزدیک به ۳۰۰ میلیون سهم در محدوده قیمتی ۳۰۰ تومان بازگشت.

در ساعت ۹ و۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۴۳۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش پنج هزار و ۸۳۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروش که در سیستم معاملات ثبت شده به پنج هزار و ۳۹۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وملی، وشهر و شپنا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام وملی حدود ۲۵۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید شاروم، ولپارس و رافزا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۳۴۰میلیارد تومان (۷۹درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر هزار و ۷۷۵میلیارد تومان (۳۰درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۰ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۱۲ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف کاشی سعدی (کسعدی) به ۹درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۸۰۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «خودرو و ساخت قطعات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن حدود ۶۴۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» با تقاضای خرید ۲۷میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۲۸درصد از ۶هزار و ۲۶۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع هزار و ۷۹۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۳۴۹درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هشت هزار و ۵۰میلیارد تومان خواهد رسید.

صبا با صف فروش ۱۵ میلیون سهمی در قیمت ۸۹۸۹ ریال در حال بازگشایی است.

در میان فشار فروش حاکم بر گروه حمل ونقل نماد حآسا متعادل و با گرایشی مثبت داد و ستد می‌شود.