35 محصول نوآورانه صنعت برق وارد بازار می‌شوند

علیرضا اسدی امروز در نشستی خبری از آمادگی پژوهشگاه نیرو برای حمایت از ایده ها و محصولات نواورانه شرکت‌های فناور برای رفع نیازهای صنعت برق خبر داد و گفت: پژوهشگاه نیرو هم در مرحله تحقیق و توسعه از این محصولات حمایت می‌کند و هم با سرمایه گذاری، ارائه تسهیلات و پوشش ریسک به تجاری سازی این محصولات کمک می کند.

وی ضمن اشاره به  برگزاری رویداد آنلاین تجاری سازی محصولات شرکتهای برق، اظهار کرد:  یکی از ماموریت‌های پژوهشگاه نیرو ، شناسایی نیازهای صنعت برق و ارتباط دهی شرکت های فناور و محققات برای رفع این نیازها است، در این راستا پژوهشگاه نیرو طی فراخوان‌هایی که از طریق وب سایت پژوهشگاه نیرو منتشر می‌کنداز همه شرکت‌های فناور و محققان و دانشگاه‌ها دعوت به مشارکت کرده است.

وی با بیان اینکه شرکتهای فناور و محققین هیچ محدودیتی برای شرکت در این فراخوان ها، ندارند، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وب سایت پژوهشگاه نیرو، اسناد توسعه فناوری و اعلام نیازهای فناورانه را ملاحظه و در این طرح ها مشارکت کنند.

مدیر دفتر تجاری سازی و اکتساب فناوری پژوهشگاه نیرو تصریح کرد: در نخستین رویداد انلاین تجاری‌سازی نتایج تحقیقات صنعت برق که با مشارکت ۱۰ شرکت و موسسه تابعه وزارت نیرو از سراسر کشور برگزار خواهد شد، ۳۵ محصولات فناورانه توسط محققان و نواران ارائه می‌شود. مخاطبان این رویداد، شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران هستند که متقاضی بهره برداری از دانش فنی بدست امده از این تحقیقات برای تجاری سازی و تولید صنعتی است پژوهشگاه نیرو در جهت تسهیل تجاری سازی و ایجاد اطمینان برای سرمایه گذاران، تمهیدات مناسبی مانند ارائه تسهیلات مالی تا سقف ۱۰ میلیار ریال و بازارسازی محصولات را فراهم کرده است.

اسدی ادامه داد: پژوهشگاه نیرو با توجه به مجوزهایی که هیئت امنا پژوهشگاه برای حمایت از تجاری‌سازی نتایج تحقیقات صادر کرده است، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی را تصویب کرده و آمادگی کامل دارد با استفاده از مکانیزم‌های طراحی شده، از شرکت‌های فناور و جامعه محققان کشور برای رفع نیازهای کشور در حوزه برق و انرژی حمایت کند. 

اسدی افزود:  این فعالیت‌ها باعث می‌شود که شرکت‌های دانش بنیان و نوآور نیازهای صنعت برق را شناسایی و محصولات مورد نیاز آن را تولید کنند، که در نهایت موجب بالا رفتن تاب‌آوری صنعت برق در مقابل مخاطرات فنی واقتصادی- سیاسی ناشی از تحریم‌ها خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ نخستین رویداد آنلاین«ارائه محصولات تحقیقاتی شرکتهای برق منطقه ای و شرکتهای توزیع نیروی برق» طی روزهای ۲۰ و ۲۱ آبان ماه  به صورت آنلاین از طریق آدرس gsit.ir/cic برگزار و در این رویداد ۳۵ محصول منتج از تحقیقات شرکتهای برق به سرمایه‌گذاران، شرکتهای فناور و اشخاص حقیقی و حقوقی جهت ساخت و تجاری سازی معرفی می شود.