پرمتقاضی‌ترین نمادهای بورسی در 24 آبان 99

امروز شنبه (۲۴ آبان ماه) بازار در اولین روز هفته با افزایش تقاضا در نمادهای بزرگ و کوچک آغاز بکار کرد.

جدول عرضه و تقاضا در پیش گشایش

///

///

خساپا و خودرو دارای صف خرید سنگینی هستند.

در گروه خودرویی‌ها نماد خساپا با صف خرید بالای ۱میلیارد سهمی همراه است. خودرو مجددا در سقف قیمت روزانه قرار گرفت. خگستر و‌خپارس هم با صف خرید همراه هستند.

در گروه بانکی‌ها نماد وبصادر صف خرید ۹۰ میلیونی دارد. وبملت در قیمت ۴۵۱ تومان با صف خرید همراه است. ونوین همچنان پر تقاضا و در دامنه نوسان مثبت کامل دنبال می‌شود.

در گروه فلزات اساسی شاهد سبز پوشی تمام نماد‌های این گروه هستیم. فملی در قیمت ۲۰۸۸ تومان صف خرید ۶۳ میلیون سهمی دارد. #فولاد درسقف قیمت روزانه قرار دارد. ذوب در قیمت۴۴۴ تومان در یک قدمی صف خرید قرار گرفت.

رشد ۱۴هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۲۳۵هزار واحد قرار گرفته است.

فولاد، فملی و خودرو بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های ختور، وساپا و فسرب بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در گروه معدنی‌ها شاهد شکل گیری صفوف خرید بروی عمده نماد‌های این گروه هستیم.

پترول هم در آستانه تشکیل صف خرید قرار دارد.

فراورده‌های نفتی هم با افزایش تقاضا همراه اند. شبندر٬ شبریز٬ ونفت و شتران پرتقاضا معامله شدند. شاوان٬ شپاس و شراز مثبت و متعادل اند.

محصولات شیمیایی نیز همسو با دیگر گروه‌های بزرگ افزایش تقاضا را تجربه می‌کنند. شاراک٬ پارسان٬ پارس٬ شخارک٬ شفارس٬ شفن٬ خراسان٬ شگل٬ شبصیر نماد‌های پر تقاضای گروه اند. داراب٬ فسا٬ جهرم٬ شاملا پر عرضه داد و ستد می‌شوند. شیران٬ پاکشو٬ شکلر٬ ساینا٬ شبصیر مثبت و متعادل اند.

خدمات فنی و مهندسی نوسانی داد و ستد می شوند. رمپنا٬رنیک و تابا افزایش قیمت را تجربه می‌کنند. رتکو نماد پر عرضه‌ی گروه است. خفولا نیز متعادل و با گرایشی منفی همراه است.

رایانه ای‌ها هم همسو با دیگر گروه‌ها افزایش قیمت را تجربه می‌کنند. آپ٬ رتاپ٬ تاپکیش٬ سپ پر تقاضا‌های گروه اند. رانفور منفی و متعادل داد و ستد می‌شود.تاپکیش٬ مرقام٬ مفاخر٬ پرداخت٬ مداران و سیستم مثبت و متعادل اند.

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۱۸هزار و ۶۱۰واحدی (۱.۵درصد) در ارتفاع یک میلیون و۲۳۹هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۵درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۲۵۲نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۵۱نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۰۰میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های خودرو، فولاد و وساپا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع از رقم دو میلیارد تومان عبور کرد.

نماد دارایکم با رشد بیش از ۶ درصد در قیمت ۱۹۲۴۹ تومان در حال داد و ستد است.

نماد فاذر با ۲۲ درصد افت در قیمت ۲۸۷۰ تومان به تابلو معاملات بازگشت.

در ساعت ۹ و ۳۰ جمع صف‌های خرید حدود دو هزار و ۷۰۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بوده است. بدین ترتیب خالص سفارشات فروش که در سیستم معاملات ثبت شده به ۴۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، وملی و کیسون به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده ۳۷۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید خساپا، کاما و خودرو در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۳۵۰میلیارد تومان (۵۰درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر هزار و ۵۶۰میلیارد تومان (۵۰درصد کل) می‌شود. همچنین حجم صف‌های خرید در ۴۸نماد و حجم صف‌های فروش در ۵۷نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف کاشی سعدی (کسعدی) به ۱۰درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۴۰۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۳۱۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «خودرو و ساخت قطعات» با تقاضای خرید ۳۶۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۴ درصد از پنج هزار و ۸۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع دو هزار و ۹۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۷۹ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۹۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

نماد وسپهر به گردونه معاملات باز می‌گردد.

نماد ومعادن بازگشایی می‌شود.