طرح‌ گردشگری سد مسجدسلیمان فرصتی برای اشتغال پایدار

قاسم تقی‌زاده‌خامسی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان این که کار گردشگری می‌تواند در زمینه توانمندسازی مناطق کمک شایانی کند، اظهار داشت: طرح گردشگری سد مسجدسلیمان که از طرح های خیلی خوب وزارت نیرو است که با برنامه ریزی انجام شده امیدواریم  ایجاد این طرح و واگذاری آن به بخش خصوصی، اشتغال در این منطقه افزایش پیدا کند.

در این بازدید معاون وزیر نیرو، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی از تاسیسات و  زیرساخت‌های گردشگری آبی این استان بازدید و در جریان برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت سازمان آب و برق خوزستان در توسعه گردشگری آبی قرار گرفتند.

مجموعه‌های کلان سرمایه‌گذاری هم چون کمپ عظیم گدار و فاز ۲ پلاژ مارون از جمله طرح هایی است که برای نخستین بار در کشور با مدلی متنوع و پیشرو در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری و مدیریت بهره‌برداری در برنامه‌های اساسی این سازمان گنجانده شده است. با عنایت به وجود زمینه سرمایه‌گذاری‌های بیش از یکصد میلیارد تومان در این طرح‌های کلان، سازمان آب و برق با رویکرد ایجاد طبقه‌بندی در کارکردها و کاربری‌های مناسب و تفکیک بسته‌های اقتصادی ممکن در آن توام با تدبیر و تدوین اسناد پشتیبان فنی حقوقی و مدل‌های مالی متنوع، در نظر دارد زمینه‌سازی فعالیت‌های سرمایه‌گذاری متنوع در این طرح ها ایجاد کنند.

همچنین تعداد طرح‌های چابک با ظرفیت سرمایه‌گذاری محدود و در دست اقدام ۶ طرح با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان و حجم سرمایه‌گذاری لازم در به ثمر رساندن دو طرح کلان این سازمان، در طی دوره میان مدت ۵ ساله آتی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.