فروش عرصه واحد‌های مسکن مهر با تخفیف ادامه دارد
مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه در بحث تکمیل واحدهای مسکن مهر با توجه به شیوع  ویروس کرونا و افزایش بی سابقه قیمت ها شاهد پیشرفت چشمگیری در این زمینه بوده ایم، گفت: علیرغم مشکلات و محدودیت ها که امروز وجود دارد، ساخت این واحدها  ۱۰۰% پیشرفت فیزیکی داشته و ما این واحدها را  به مرحله عملیاتی رساندیم، به طوری که در اوایل آبان ماه امسال ۱۴ هزار واحد مسکن مهر را به بهره‌برداری رساندیم.

او توضیح داد: تاکنون در هیچ شهری ۱۴ هزار واحد یکجا به بهره‌برداری نرسیده و مجموعه افتتاح این واحدها به ۶۰ هزار واحد رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فرآیند تحویل واحد  شروع شده است، افزود: از مجموع ۸۲ هزار واحد تعهد شده برای ساخت مسکن مهر در شهر جدید پردیس، ۱۲ هزار واحد باقی می‌ماند که تعدادی از آن‌ها تا پایان امسال و تعدادی هم در سال بعد افتتاح خواهد شد، چون تعدادی از متقاضیان به دلیل کمبود واحد، باقی مانده بودند که با رفع تعارضات ملکی توانستیم ساخت واحد‌های ۵۰۰۰ نفر بدون واحد را از ابتدای سال ۹۸ آغاز کنیم.

او ادامه داد:  در سایر فازها تا پایان دی‌ماه واحدها به مالکان تحویل داده می‌شود و مالکان به دنبال تحویل گرفتن واحدهای خود هستند   ۱۰ هزار واحد هم در اوایل بهمن ماه افتتاح خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه درهفته آینده ۵۵۰  میلیارد تومان پروژه‌های روبنایی با حضور وزیر راه وشهرسازی به بهره برداری می‌رسد، گفت:  بخشی از این پروژ‌ها که شامل ۳ مدرسه و ۲۸ پروژه عمرانی شامل فضای سبز، بخش آموزشی درمانی، کلنگ‌زنی می‌شود.

هدایت بیان کرد:  موضوع تامین خدمات جزء اولویت های شرکت عمران است، بعد از آن هم تصفیه‌ خانه فاضلاب شماره ۲ پردیس که پیمانکاران آن مشخص شده و قرارگاه خاتم الانبیا (ص)  به عنوان برنده مناقصه انتخاب شده و هم اکنون کارگاه‌ها و عملیات اجرایی آن را آغاز کرده ایم.

او بیان کرد: موضوع مهم دیگر، پساب فاضلاب شهر پردیس بود که تبدیل به معضل جدی  شد و با طراحی لازم مجوز آن را دریافت کردیم.

مدیر عامل پردیس در ادامه به موضوع مترو پردیس هم  اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بعد از پیگیری های بسیار زیاد مورد تایید سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و این موضوع روی میز بررسی هیئت دولت است. پس از اخذ مصوبه از هیئت دولت، بلافاصله عملیات اجرایی آن با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) آغاز می‌شود.

هدایت تأکید کرد: متروی پردیس به دلیل توپوگرافی خاص منطقه، صد درصد زیرزمینی است و فقط در محدوده جاجرود، پل به ارتفاع ۷۰ متر ساخته خواهد شد تا متروی پردیس در این منطقه از روی زمین عبور کند. این مترو چهار ساله تکمیل خواهد شد.

او بیان  کرد:  این مترو دارای دو ایستگاه است که فاز ۵ آن به بزرگراه  شمال شرق و بومهن وصل می‌شود.

هدایت با بیان اینکه در طرح اقدام ملی ۱۴ هزار واحد در دو بخش پردیس ساخته می شود که ۳ هزار واحد آن در تعهد ما بوده و بخشی از منابع مالی این طرح از طریق تسهیلات  و بخشی هم توسط تعاونی ها ساخته می شود.

هدایت اظهار کرد: بیش از ۱۲۳ هزار دستگاه  ماشین آلات  در حال اجرای این پروژه هستند و تمامی  پروژه ها  با سرعت در حال اجرا هستند.

او با بیان اینکه  شهر پردیس تنها شهری است که واحدهای طرح اقدام ملی با سرعت در حال اجرا است و به زودی اعلام می کنیم که متقاضیان قسط دوم واحدهای خود را پرداخت کنند، افزود: با همکاری دستگاه های مسئول بیش از هزار و۱۰۰  هکتار اراضی اسناد ملی از طرف اداره ثبت  به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان در این دو سال از اراضی ملی در محدوده پردیس آزاد سازی شده است.

هدایت بیان کرد: یک هزار میلیارد تومان وام از بانک مسکن با توجه به پیشرفت های فیزیکی درخواست کرده ایم  که تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان برای توسعه زیرساخت ها پرداخت شده است.

دلالان مسکن مهر همچنان فعال!

مدیر عامل پردیس درباره حذف دلالان هم گفت: در پردیس در دو بخش دلالان فعالیت می کنند که بخشی از آنها مشاوران املاک هستند که فعالیت آنها قانونی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و بخش دیگر دلالان هستند که به صورت گسترده و غیر قانونی فعالیت می کنند و تاکنون اقداماتی برای حذف آنها صورت گرفته اما به نتیجه کامل نرسیده ایم اما تاحدودی توانسته ایم بخشی از فعالیت آنها را کاهش دهیم.

او ادامه داد: موضوع اصلی، دلالان سرپایی هستند که با پدیده خاصی در رابطه با آن‌ها روبه‌رو هستیم با توجه به پیگیری‌های را انجام داده ایم، امیدواریم مشاوران املاک با انتقال به زیر مجموعه وزارت راه وشهرسازی بخشی از مشکلاتشان کاهش یابد.

او گفت: با راه اندازی سامانه جدید خریداران می‌توانند استعلام واحد خود را به صورت کامل دریافت کنند که نقش موثری در حذف دلالان دارد.

هدایت با اشاره به کاهش اندک قیمت مسکن در روز‌های اخیر در پردیس و ثابت ماندن نرخ‌های جدید، گفت: برخی نهاده‌ها افزایش قیمت داشته‌اند. به طور مثال قیمت خرید و نصب آسانسور در بلوک‌های ۱۵ طبقه، یک میلیارد تومان هزینه دارد، اما همزمان با کاهش قیمت مسکن در تهران در پردیس هم با کاهش قیمت روبرو شده ایم.

او در خصوص مراجعه اهالی شهرک زیتون در شمال شرق تهران برای دریافت اراضی معوض در ناحیه منفصله واصفجان که همان فاز ۱۲ پردیس است، افزود: برخی افراد به دلیل منافعی که دارند، اجازه نمی‌دهند تا سایر مشمولان برای دریافت اراضی خود مراجعه کنند.

او گفت: ما مجوز واگذاری‌ها را از شورای عالی شهرسازی دریافت کردیم و تاکنون تعداد کمی از اهالی شهرک زیتون مراجعه کرده‌اند؛ این اراضی به صورت معوض و بدون هزینه بوده و معادل قطعات زمینی که در شهرک زیتون تهران داشته‌اند به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس همچنین درباره واحد‌های خالی پردیس گفت: آمار دقیقی در دست نیست، اما از ۶۰ هزار واحد افتتاح شده، مالکان ۴۰۰۰ واحد هنوز برای تحویل واحد خود مراجعه نکرده‌اند.

به گفته هدایت، فروش عرصه واحد‌های مسکن مهر با تخفیف ادامه دارد تا مالکان بتوانند علاوه بر سند اعیانی، سند عرصه واحد خود را نیز دریافت کنند. همچنین تاکنون ۱۳۸ میلیارد تومان از محل فروش عرصه مسکن مهر درآمد داشته‌ایم.