جریمه 24 میلیارد تومانی مرغداران متخلف در تهران

سعید محمدی پور اظهارداشت: بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی طی ماه‌های مرداد و شهریور به 52 واحد مرغداری در استان تهران پنج هزار و 794 تن نهاده‌های دامی تحویل داده شده که از این میزان باید دو هزار و 317 تن مرغ به شبکه توزیع تحویل داده می‌شد.

وی افزود: بر اساس بازرسی‌های صورت گرفته شده از سوی بازرسی سازمان صمت استان تهران مشخص شد که از این تعداد مرغداری، 45 واحد متخلف هستند و بر اساس میزان نهاده‌های دامی که تحویل گرفته‌اند، مرغ تحویل شبکه توزیع نداده‌اند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران خاطرنشان کرد: واحدهای مرغداری متخلف که نهاده‌های دامی را تبدیل به مرغ نکرده و به شبکه توزیع تحویل نداده‌اند، 241 میلیارد و 300 میلیون ریال جریمه شده و پرونده آنها به سازمان تعزیرات ارجاع شده است.

محمدی پور تصریح کرد: هر مرغداری موظف است طی بازه زمانی 40 تا 45 روزه بر اساس میزان نهاده‌های دامی که دریافت کرده است میزان مشخصی مرغ تولید کرده و به شبکه توزیع تحویل دهد اما بازرسی‌های صورت گرفته از سوی بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران نشان می‌دهد که از 52 واحد مرغداری فعال در سطح استان تهران 45 واحد مرغداری نسبت به تولید و توزیع مرغ در شبکه مرغ اقدام نکرده‌اند.

این مقام مسئول اظهارداشت: متأسفانه بیش از 90 درصد نهاده‌های دامی در مرغداری‌های استان تهران تبدیل به مرغ برای توزیع در شبکه‌های رسمی نشده است.