۲۵ میلیون مترمکعب صرفه جویی گاز با کاهش یک درجه‌ای دمای محیط
محمدرضا جولایی با اشاره به میزان مصرف گاز در فصل زمستان تصریح کرد: پیش بینی‌ها حکایت از افزایش برودت هوا در دی ماه دارد و در صورت ادامه روند مصرف، شبکه گاز برای توزیع با مشکل مواجه خواهد شد، دمای رفاه حدود  ۱۸ تا ۲۲ درجه است،  بخش خانگی اگر دمای خانه را از ۲۸ درجه به میزان یک  درجه کاهش دهند معادل ۲۵ میلیون مترمکعب گاز در شبکه صرفه جویی خواهد شد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز تصریح کرد: هفته گذشته با متوسط دمای ۶.۷ درجه  میزان مصرف گاز به ۵۹۰ ملیون مترمکعب رسید و در هفته آینده با کاهش ۲ درجه‌ای دما میزان مصرف از ۶۰۰ میلیون مترمکعب عبور خواهد کرد که این موضع می‌تواند باعث افت فشار شبکه و  محدودیت در گازرسانی به سایر بخش‌ها مانند نیروگاه‌ها و صنایع شود.
وی افزود:  شرکت ملی گاز تمام تلاش خود را برای تامین پایدار گاز در شبکه خواهد کرد، اما این تلاش زمانی به ثمر خواهد نشست که با همکاری مردم همراه باشد و از مردم درخواست داریم که مدیریت مصرف گاز را در اولویت خود قرار دهند.

جولایی بیان کرد: میزان تولید گاز در کشور به ۸۲۰ میلیون مترمکعب رسیده است، پیک مصرف در سال گذشته ۶۱۶ میلیون مترمکعب بود امسال با توجه به افزایش تعداد مشترکان و میزان برودت این رقم افزایش خواهد یافت.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز  تصریح کرد: با وجود افزایش مصرف گاز در روز‌های گذشته، روند صادرات گاز مطابق قرارداد ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه از مدت قرارداد صادرات گاز به ترکیه مانده است، تصریح کرد: آمادگی برای  تمدید مدت صادرات گاز  به این کشور وجود دارد، در صورت نهایی شدن آن اطلاع رسانی انجام خواهد شد.