سقوط آزاد قیمت طلا در بازارهای جهانی

به گزارش افکارنیوز، محمد کشتیآرای در گفتوگو با فارس با اشاره به کاهش قیمت جهانی اونس اظهارداشت: این کاهش قیمت منجر به کاهش قیمت انواع سکه شده است.

وی افزود: قیمت سکه طرح قدیم با ۱۰ هزار تومان کاهش ۶۵۰ هزار تومان، طرح جدید با ۹ هزار تومان کاهش ۶۳۹ هزار تومان و نیم سکه ۳۲۲ هزار تومان قیمت‌گذاری شد که نسبت به روز گذشته ۶ هزار تومان کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ادامه داد: ربع سکه امروز با ۲ هزار تومان کاهش قیمت ۱۷۷ هزار تومان، سکه یک گرمی بدون تغییر ۱۰۳ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان برای فروش عرضه شد و دلار ۱۶۵۴ تومان به فروش رسید.

وی با اشاره به روند تغییر قیمت اونس جهانی از سال ۲۰۰۸ تاکنون گفت: بعد از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ روند قیمت طلا در جهان همواره افزایشی بوده است و پس از چهار سال قیمت طلا با افت شدید مواجه شد و به کمتر ۱۶۰۰ دلار در هر اونس رسید.

کشتی‌آرای با بیان اینکه کاهش قیمت اونس بر قیمت سکه و طلا در کشور تاثیر‌گذار بوده است، افزود: در چهار ماه گذشته سال میلادی قیمت اونس بعد از چهار ماه امروز با ۲۴ دلار کاهش نسبت به ۴ ماه گذشته به ۱۵۹۴ دلار رسیده است و از طرف دیگر در دو روز گذشته قیمت انواع ارز ثابت بوده و با کاهش قیمت طلا قیمت سکه با کاهش روبرو شد.

وی با بیان اینکه یکی از علل کاهش قیمت اونس نتیجه انتخابات فرانسه بوده گفت: قیمت انواع فلزات گرانبها با افت قیمت مواجه شده و نقره بعد از ۶ ماه به زیر ۳۰ دلار رسید و سایر فلزات دیگر تحت تاثیر آن کاهش یافته است.