درآمد دولت از بورس نیست از محل واگذاری است

فرهاد دژپسند عصر امروز در حاشیه بازدید از مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران، اظهار کرد: مازندران از استان‌های شاخص در تولید و عرضه ارقام مختلف برنج است و لازم است تا با حمایت مسؤولان تولید برنج افزایش یابد.

وی با اشاره به عرضه برنج در بورس و حذف واسطه‌ها، افزود: این موضوع از دو ماه گذشته توسط حاجی‌پور نماینده آمل منعکس شد و آن را به سازمان بورس کشور ارجاع دادم تا مقدمات کار فراهم شود.

وزیر اقتصاد و دارایی با اعلام اینکه پیگیر موضوع عرضه برنج در بورس هستیم، تصریح کرد: بررسی‌های اولیه صورت گرفت و بازدید لازم انجام شد همچنین کارشناسان برای ایجاد بورس احساس رضایت داشتند.

لزوم فراهم شدن عرضه برنج در بورس

این مسؤول با اشاره به اینکه مراحل مختلف باید مرحله به مرحله طی شود و وزارت جهاد کشاورزی باید ورود پیدا کند، یادآور شد: بورس کالا ویژگی‌هایی دارد که باید در بورس برنج لحاظ شود، باید اجناس باکیفیت ارائه شده و هم اطمینان از عرضه مستمر و مکفی داشته باشیم.

دژپسند با اعلام اینکه با ورود برنج به بورس نمی‌توان در عرضه نوسان داشته باشیم و باید در فعالیت استمرار و پایداری با اطمینان لازم انجام شود، تصریح کرد: این موارد در حال پیگیری است و با برنامه‌ریزی درست بی‌نیاز از واردات برنج می‌شویم.

وی با بیان اینکه وجود مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در مازندران و شهرستان آمل باید الگویی در سطح مازندران و سه استان دیگر برنج‌کار باشد، متذکر شد: استان مازندران نشان داد که در این زمینه گام‌های خوبی انجام داد و باید با اخذ مصوبات دولت و پیگیری‌های لازم موضوع ورس انجام شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد وضعیت بورس و اعتراض‌هایی در مورد قیمت‌گذاری دستوری، گفت: با تدابیر اتخاذ شده ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد مطابق قانون قیمت‌گذاری کالاهای بورسی مطابق با ضوابط شورای عالی بورس صورت گیرد پس بنابراین هیچ گونه دخالتی در قیمت‌گذاری وجود ندارد.

واگذاری ۹۵ هزار میلیارد تومانی سال آینده در بورس

این مسؤول در مورد شایعاتی مبنی بر اینکه دولت بخشی از درآمدهای خود را می‌خواهد از بورس تأمین کند، گفت: این مسئله صحیح نیست زیرا درآمد دولت از بورس نیست از محل واگذاری است، ۹۵ هزار میلیارد تومان باید سال دیگر واگذاری داشته باشیم البته واگذاری در بورس لزوما به صورت خرده شناور نیست و ممکن است به صورت بلوکی باشد.

دژپسند بیان کرد: برای تقویت بورس می‌خواهیم به صورت بلوکی عرضه انجام شود تا ضرر و زیان نداشته باشد و باعث رشد بورس شود.

واگذاری سرخابی‌ها دهه فجر امسال در بورس

وی در مورد خصوصی‌سازی سرخابی‌های پایتخت، گفت: مواردی که در بورس عرضه می‌شود باید همه مراحل آن در نظر گرفته شود تا به سرمایه‌گذار اعلام کنیم برای خریداری اطمینان کامل حاصل شده و منافع آنها در بحث عرضه اولیه تأمین می‌شود.

دژپسند افزود: باید در قیمت‌گذاری، اموال و دارایی‌ها دقت کنیم، ارزندگی براساس قیمت "آ" تعیین کنیم، تلاش‌ها را به کار ببندیم تا در دهه فجر تا در دهه فجر آن را عرضه کنیم.

وی با اعلام اینکه زمان واگذاری قطعی نیست، خاطرنشان کرد: علت این مهم آن است که دقیقا تقویم و ارزش‌گذاری اموال به گونه‌ای صورت گیرد که وقتی نرخی اعلام می‌شود خریدار بداند که به آن اجحاف نمی‌شود.

اصرار نماینده آمل برای صحبت محلی مازندرانی با وزیر اقتصاد

به گزارش فارس، از نکات جالب توجه این بازدید وزیر اقتصاد و دارایی اصرار رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس برای صحبت طبری و محلی مازندرانی مسؤولان و تولیدکنندگان با دژپسند بود زیرا دژپسند اهل روستای رستم‌کلا بهشهر است و وزیر اقتصاد و دارایی هم در پاسخ مسؤولان و صنعتگران مازندرانی صحبت می‌کرد.