ارزش سهام عدالت و دارایکم در ۲۷دی ۹۹

 امروز (شنبه ۲۷ دی) در ابتدای معاملات اولین روز کاری خود در هفته جاری با فشار عرضه در شاخص‌سازان همراه شد و شاخص کل با ریزش ۱۵۱۵۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۴ هزار واحد ایستاد و این روند تا پایان روز ادامه داشت و با ریزش ۴۳۰۴۳ واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحدی به پایان رسید.​

بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری خوارزمی، کارخانجات داروپخش و موتورسازان تراکتورسازی ایران با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش  سهام عدالت  درمقایسه با روز گذشته، ۴.۲ درصد (۳۳۱ هزار و ۷۳۷ تومان) کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۶۵۱ تومان رسید.
با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۱۹۰ تومان رسیده است.

ارزش دارایکم چقدر شد؟

قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با کاهش ۸.۰۱ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۱ هزار و ۱۶۷ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد از اولین ETF دولتی به ۲ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل ۱۰ هزار و ۹۲۶ تومان معامله شد.