27 شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت معاملاتی شدند

محمدرضا معتمد عضو هیأت مدیره سازمان بورس امروز در باره سهام عدالت گفت: از ۳۱ شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تاکنون ۲۸ شرکت در بورس پذیرش گرفته‌اند و نماد ۲۷ شرکت استانی معاملاتی شده و ۳ شرکت استانی دیگر در روزهای آینده در بورس معامله می‌شود.

وی ادامه داد: بنا به مصوبه شورای عالی بورس برای همه شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت یک صندوق بازارگردانی در نظر گرفته می‌شود تا نقدشوندگی در این نماد این شرکت‌ها بالا برود.

معتمد افزود: در پرتفوی سهام عدالت ابتدا قرار بود سهام ۴۹ شرکت قرار بگیرد که ۳۶ شرکت آن بورسی بودند و ۱۳ شرکت خارج از بورس بودند. الان قرار شده است سهام این ۱۳ شرکت غیربورسی در قالب یک هلدینگ به همه ۴۹ میلیون نفر سهامدار عدالت اختصاص پیدا کند. بنابراین همه سهامداران عدالت لازم است در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام ثبت نام کنند تا منافع هلدینگ سهام عدالت و همچنین شرکت‌های سهام عدالت در یک ارتباط مستقیم به دارندگان این سهام اختصاص پیدا کند.

عضو هیات مدیره سازمان بورس اظهار داشت: اگر همه سهامداران عدالت در سجام حضور داشته باشند، می‌توان یک هلدینگ ۴۹ میلیون نفری درست کرد که مستقیما سود و عایدی سهام عدالت از این طریق به آنها اختصاص می‌یابد.

وی همچنین گفت: همه شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت با کمک صندوق بازارگردانی، نقدشونده‌تر می‌شوند.