سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در یکم خرداد

امروز سه شنبه ( یکم تیر ماه) بازار متعادل با گرایش مثبت آغاز به کار کرده است.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در یکم خرداد

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در یکم خرداد

خساپا با قدرت به صف خرید نشست.

در نخستین روز تابستان شاهد شروعی تماما سبز در عمده نمادهای بزرگ و شاخص ساز بازار بورس تهران هستیم. داد و ستدهای امروز هم به لیدری گروه خودرویی در جریان است.

رشد ۶هزار واحدی شاخص کل بورس در اولین روز تابستان

شاخص کل بورس تهراندر ساعت 9:10  با رشد ۶هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۵هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های فارس، شپنا و خودرو بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های تکمبا، غپاک و سیستم بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

رشد قیمت نفت برنت و قرار گرفتن آن در سطح بالاتر از 75 دلار می تواند از دلایل مهم تاخت و تاز امروز پالایشی ها باشد. شبریز که از همان پیش گشایش صف خریدش را چیده بود هم اکنون نیز با صف خرید بالغ بر 27 میلیون سهمی دنبال می شود. شپنا در قیمت 1304 تومان رشد نزدیک به 4 درصد را داراست. شتران در مدار مثیت 3.5 درصدی در حال معامله است.

در تابلو معاملاتی بانکی ها نیز تا جایی که چشم میبیند رنگ سبز است. وتجارت در قیمت 255 تومان رشد بیش از 2 درصد دارد. وبملت با جهش نزدیک به 3 درصد در محدوده 402 تومان در حال معامله است. وبصادر پیشروی بالغ بر 3 درصدی را در قیمت 222 تومان تجربه می کند.
وآیند تک نماد سرخ پوش گروه است که همچنان چشم انتظار خریداران است.

صف خرید خساپا مجددا سنگین شد و خودرو در حال تشکیل صف خرید است.

صف‌های خرید حدود ۹۹۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و ۷۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به هزار و ۷۱۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، خزر و غدام به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده بیش از ۲۶۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید ومدیر، اخابر و ولکار در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۸۱۰میلیارد تومان (۸۲درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۷۲۵میلیارد تومان (۲۷درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۶نماد و حجم صف‌های فروش در ۷۹نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر) به ۶درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «انبوه سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۲۹۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۳۰۰میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات «سایر محصولات کانی غیرفلزی» با تقاضای ۲۰۰میلیارد تومانی همراه شد.

حدود ۳۰درصد از سه هزار و ۶۹۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۹۴۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۳۹۰درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به چهار هزار و ۶۴۰میلیارد تومان خواهد رسید.