پیش بینی بازار بورس در روزهای آینده/ احتمال رشد شاخص تا ۱ میلیون و ۵۱۰ هزار واحد

میرعلمی گفت: درحال حاضر روزهای فعلی بازار نگران خاصی ندارد و می تواند با کمی صبر از مقاومت فعلی گذر و به رشد خود ادامه دهد‌‌.

 پیش بینی می‌شود شاخص تا سقف ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار واحد رشد کند. در این بین برای کف بازار هم می‌توان شاخص ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را منطقی دانست.

هادی میرعلمی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با «افکارنیوز» اظهارداشت: روزهای فعلی بازار سرمایه توأم با مقاومت تکنیکالی در محدوده ۱ میلیون و ۳۱۰ هزار واحد است. دراین میان شاخص چندین بار به سمت هدف حرکت کرد و هربار که به این مقاومت نزدیک شد با عرضه در بازار مواجه گشت. 

وی افزود: به لحاظ تکنیکالی چنین اتفاقی طی یک روند صعودی موجب واگرایی منفی می‌شود. این واگرایی منفی می‌تواند ترس اصلاح را در وجود سهام‌داران بپروراند و برهمین اساس است که در این برهه زمانی برخی سهام‌داران با احتیاط نسبت به شرایط بازار سرمایه برخورد می‌کنند. 

میرعلمی تصریح کرد: در هفته گذشته، بسیاری از سهام‌های بزرگ از جمله سهام‌های ۱۶۰ شرکت در مجمع عمومی حضور یافتند‌. علی‌رغم آنکه عده‌ای دیگر دوست نداشتند با سهم‌های خود در مجمع عمومی حضور پیدا کنند و همین امر یکی از دلایل فشار فروش در روز شنبه و یکشنبه بود‌.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین خاطرنشان کرد: طورحتم واگرایی منفی، احتمال اصلاح در شاخص را قوی‌تر خواهد کرد و این اتفاق هنگامی قوت خواهد یافت که بازار نتواند بالای ۱ میلیون و ۳۱۰ هزار واحد تثبیت شود. 

*آغاز ترند خوب در شاخص کل

او یادآور شد: چنانچه در روزهای آتی بازار سرمایه اصلاح صورت گیرد، اصلاح بدی نخواهد بود چراکه درحال حاضر ترند خوبی در شاخص شروع شده است‌‌. بنابراین اگر اصلاحی رخ دهد پس از آن بازار به رشد خود ادامه خواهد داد.

او متذکر شد: از لحاظ بنیادی تا مادامی که نرخ دلار در همین سطح باشد، بازار نیز توان رشد تا ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار واحد را خواهد داشت. در این بین برای کف بازار هم می‌توان شاخص ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را منطقی دانست. بنابراین درحال حاضر روزهای فعلی بازار نگران خاصی ندارد و می تواند با کمی صبر از مقاومت فعلی گذر و به رشد خود ادامه دهد‌‌.

میرعلمی درپایان این گفت‌وگو عنوان کرد: سرمایه‌گذاران باید توجه داشته باشند تا مقطعی که دلار زیر ۲۶ هزارتومان است، نمی‌توان شاهد حرکات پایدار و صعودی بود چراکه هرحرکت یک نوسان کوتاه و میان مدت را در پی دارد.