یارانه ها باید شفاف شود/ یارانه های پنهان از مشکلات اقتصادی کشور است

 سید جواد حسینی کیا در گفتگو با افکارنیوز با بیان اینکه باید در زمینه توزیع یارانه ها فرهنگ‌سازی مناسبی در کشور صورت گیرد گفت:یارانه های پنهان به یکی از مشکلات اقتصادی کشور تبدیل شده و باید راهکار بازگشت یارانه‌ها به جامعه هدف مجدداً مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند در عرصه اقتصاد چه می گذرد اظهار داشت: مردم باید بدانند آن فردی که بیشتر داد و قال می‌کند بیشتر از یارانه‌ها مصرف می‌کند و  آن فردی که مستحق است کمترین مصرف یارانه‌ را دارد.

 نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد : به عنوان مثال در مصرف محصولی همچون گوشت سرانه مصرف ثروتمندان ۹۶ کیلو در سال است اما آن فردی که مستحق است در طول سال یک کیلو گوشت مصرف می کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید مردم از نظر فرهنگی و اطلاع رسانی در زمینه یارانه های پنهان توجیه کنیم تاکید کرد: پس از آن باید اقدامات زیرساختی خود را در این بخش عملیاتی کنیم تا همه امور در موضوع پرداخت یارانه‌ها شفاف شود و نهایتاً یارانه‌ها را به صورت مستقیم به مردم بدهیم.

حسینی کیا با بیان اینکه ما می‌توانیم بخشی از یارانه های پنهان را در اشتغالزایی و تولید هزینه کنیم بیان داشت: بخشی از یارانه ها را نیز می‌توانیم به عنوان یارانه پروتئین به دست دهک‌های پایین جامعه برسانیم.

یارانه ها باید شفاف شود/ یارانه های پنهان از مشکلات اقتصادی کشور است

 این نماینده مجلس با اشاره به تبعات عدم شفافیت نظام یارانه‌ای کشور گفت: تا زمانی که یارانه ها شفاف نشود ناعدالتی، فساد و تبعیض و رانت خواری در جریان خواهد بود.

وی با بیان اینکه شفاف سازی یارانه می تواند به درآمدهای دولتی کمک کند گفت : در حال حاضر یارانه پنهان به اندازه یک بودجه سالیانه است  و رقم آن حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان است و تقریبا می تواند بودجه دولت را دو برابر کند.