چشم‌انداز روشن در تولید خودروهای دیزلی

لطف‌الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید امروز اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از شرکت ایران خودرو دیزل اظهار داشت: در این برنامه، از انواع محصولات تولید شده و در دست تولید در مجموعه ا یران خودرو دیزل از جمله کِشنده تولید داخل، انواع کامیون و کامیونت، انواع مینی‌بوس و ون و وضعیت خط تولید آنها بازدید شد.

حتما بخوانید : بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ایران خودرو دیزل

وی افزود: از میان محصولات در دست تولید، کِشنده‌های با میزان 60 درصد تولید داخلی، برجستگی بیشتری دارد و در مجموع وضعیت این شرکت نشان می‌دهد که در حوزه‌ خودروهای دیزلی هم ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد و هم پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت‌ها در این بخش دستوری نیست و به صورت هزینه و فایده‌ای قیمت‌گذاری صورت می‌گیرد، بهانه‌ای برای اینکه کار باکیفیت ارائه نشود وجود ندارد، چرا که محصولات این شرکت کاملاً با قیمت آزاد عرضه می‌شود.

سیاهکلی با بیان اینکه محصولات خوبی در این مجموعه در دست تولید است، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد ایران خودرو دیزل می‌توانند پاسخگوی نیازهای داخلی باشد و بنا بر اعلام مسئولان این مجموعه، در صورت دریافت سفارش می‌توانند دامنه تولیدات داخلی را نیز گسترش دهند.

وی افزود: در حال حاضر نیاز داخل به خودروهای دیزلی 40 تا 50 هزار دستگاه است و اگر مجموعه‌هایی مانند ایران خودرو دیزل با همین شتاب پیش بروند، به نظر می‌رسد تا پنج سال آینده به وضعیت خوبی در زمینه پاسخگویی به نیاز داخل می‌رسند .