قیمت‌ها را به ثبات نزدیک کرده‌ایم

احسان خاندوزی در ‌جمع اساتید و پژوهشگران اقتصاد اسلامی قم که بعد از ظهر امروز در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، با بیان اینکه انتقادات و توصیف مشکلات و تنگناها به تنهایی چاره مشکلات کشور نیست، اظهار داشت: در  راستای به حداقل رساندن مشکلات، نیازمند تلاش حداکثری و همکاری جامعه دانشگاهی و حوزوی در زمینه ارائه راهکارهای اصولی هستیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه انتظار ما پیشنهادهای متنوع از سوی صاحب‌نظران است، افزود: عرضه پیشنهادات کاربردی و تولیدات علمی می‌تواند در سطوح مختلف کشور به کمک دولت بیاید.

وی با اشاره به اینکه خودش را درس‌آموز حوزه اقتصاد اسلامی می‌داند، اظهار داشت: سیاست‌گذاری اقتصادی دولت، ناشی از مشورت تیم اقتصادی دولت است و بسیاری از سیاست‌ها در گفتمان‌های این تیم مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

قیمت‌ها را به ثبات نزدیک کرده‌ایم

خاندوزی با اشاره به اینکه مردم به حق، شکایت‌هایی از وضعیت موجود دارند، تصریح کرد: اصلاح ساختارهای نامناسب در برخی از سازمان‌ها یک حرکت زمان‌بر است که با صبر و شکیبایی به نتیجه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه عملکرد اقتصادی دولت در چهارماهه نخست در ادامه قابل مشاهده خواهد بود، افزود: باید پیام لزوم صبر برای رسیدن به موفقیت را به جامعه اعلام کنیم.

خاندوزی با بیان اینکه در چندماه آینده می‌توانیم نتیجه اقدامات اقتصادی دولت را ببینیم، تصریح کرد: اقتصاد ایران در سال‌های گذشته در حالت انتظار قرار گرفته بود که بخش عمده تلاش ما در این مدت رفع این انتظار بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه توانسته‌ایم حرکت نقطه‌ای قیمت‌ها را به ثبات نزدیک کنیم، اظهار داشت: بودجه 1401 یکی از گام‌های کمک‌کننده برای رفع فضای کسری بودجه و پیامدهای آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه سیاست‌های ارزی دست‌ ما را در حوزه تصمیم‌گیری بسته است، اظهار داشت: باید این موضوع در مجامع روایت شود تا افکاری مانند بی‌تفاوتی دولت نسبت به برخی از تصمیم‌ها را از ذهن‌ها پاک کنیم.