تأمین اینترنتی کالاهای اساسی تأثیر چندانی در کنترل تورم ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  گفت که «بعید می‌دانم تأمین کالاهای اساسی به صورت اینترنتی و هوشمند تأثیر لازم را در کنترل تورم داشته باشد.»

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی توضیح داد اگرچه دولت به درستی ادعا دارد که تورم تا حدودی کنترل شده اما آنچه در سفره مردم قرار دارد، کنترل نشده و قیمت‌ها افزایش یافته است اما دولت برای مقاطع زمانی آینده باید تدبیری بیندیشد که مقابل افزایش بی‌رویه قیمت‌ها گرفته شود، زیرا مردم تاب و توان قیمت بیشتر کالاهای اساسی را ندارند.

رئیس جمهور دولت سیزدهم اول دی ماه امسال در نشست ستاد تنظیم بازار بر تقویت و توسعه سامانه‌های هوشمند توزیع کالا در کشور برای آرامش در بازار و اطمینان مردم تأکید کرده بود.

انگلیس در صدد مقابله با تورم

حجت الاسلام رئیسی راه‌اندازی و توسعه سامانه‌های هوشمند توزیع کالا را دارای «نقش مهمی در کنترل بازار و قیمت‌ها» اعلام کرده بود. به گفته او سیاست دولت دسترسی عادلانه مردم به کالاست و محدودیتی برای استفاده از روش خاصی وجود ندارد.

رئیس جمهور گفت «مهم این است که کالای مورد نیاز مردم با حفظ کرامت و عزت به دست آنان برسد و مواردی که در گذشته مردم را به حضور در صف‌های طولانی کشانده و کرامت‌شان را خدشه‌دار کردند، نباید تکرار شود.»

وزیر جهاد کشاورزی پس از این تصمیم ستاد تنظیم بازار از آغاز بازرسی هوشمند در تهران و شهرهای مختلف خبر داد. سید جواد ساداتی‌نژاد گفت که «کالاهای اساسی رایگان به در منزل مردم می‌رسد و از طریق روستا بازار و برنامه‌های کاربردی(اپلیکیشن) دیگر این کالاها را مستقیم از محل تولید و مزرعه به مصرف کننده می‌رسانیم.»