گران شدن بنزین، شایعه یا واقعیت؟

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت‌وگوی تلفنی در «سلام تهران» با اشاره به مصاحبه‌ای درباره افزایش احتمالی قیمت بنزین ، گفت: مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها بوده است که در نشر آن برخی رسانه‌ها صرفا تیتری مخاطب جذب‌کن ارائه داده‌اند. ما هیچ برنامه‌ای در مجلس یا دولت برای گران شدن بنزین نداریم و این اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به پرداخت یارانه به افراد فاقد خودرو، بیان کرد: قیمت بنزین به مبلغ یک دلار، متوسط قیمت جهانی بزنین در هر لیتر بوده است. می‌خواهیم به مردم اعلام کنیم که اگر واقعا قرار است یارانه‌ای به صورت نسبی به آن‌هایی که خودرو ندارند، پرداخت شود دلیلش آن نیست که بنزین گران شود.

رحیمی پیرامون تعداد خانوارهای بدون خودرو، اظهار کرد: درحال حاضر  در کشور  حدود ۲.۵ میلیون خانوار دو نفره داریم که خودرو ندارند. حدود ۳ میلیون نفر از خانوارهای ۳ نفره بدون خودرو هستند.  حدود ۲ میلیون در خانوارهای ۴ نفره و ۱.۸ میلیون در خانوارهای ۵ نفره به بالا که هیچ استفاده‌ای از یارانه بنزین ندارند.

این نماینده مجلس با اشاره به چگونگی برقراری عدالت در پرداخت یارانه، ابراز داشت: محتوای آن مصاحبه این بوده است که ما یارانه بسیار زیادی برای بنزین پرداخت می‌کنیم؛ عایدی این یارانه بالا به کسانی برمی‌گردد که استفاده بیشتری دارند. آن‌هایی که از لحاظ مالی ضعیف‌تر هستند یا امکان استفاده از انرژی را کمتر دارند، کمترین استفاده را می‌کنند. اگر روزی ثباتی ایجاد بشود که یارانه‌ها به همه تعلق بگیرد، به نفع اقشار ضعیف است. 

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.