مزایا و معایب ردیاب شخصی، آیا باید از ردیاب استفاده کنیم؟

همه افراد تلاش می‌کنند به‌بهترین شکل از دارایی‌های باارزش خود محافظت کنند. این دارایی‌های ارزشمند موارد مختلفی را شامل می‌شوند. کودکان، افراد سالمند، حیوانات خانگی و اشیای قیمتی جزو باارزش‌ترین دارایی‌های هر انسانی هستند و افراد به‌طور دائمی دغدغه حفظ امنیت این‌ها را دارند.

فرض کنید وسیله‌ای وجود داشته باشد که شما را از اوضاع و موقعیت مکانی دارایی‌ها باخبر کند و باعث شود با خیال راحت‌تری به کارهای روزمره برسید. به‌احتمال زیاد شما از خرید چنین وسیله‌ای استقبال می‌کنید و می‌خواهید بیشتر در موردش بدانید. ردیاب شخصی از جمله همان وسایل است. در این مطلب قصد داریم به‌طور مفصل در مورد مزایا و معایب ردیاب شخصی توضیح دهیم.

ردیاب شخصی چیست و در چه مواردی استفاده می‌شود؟

ردیاب شخصی یک وسیله بسیار کوچک با روش استفاده راحت و آسان است. این ابزار کوچک توانایی‌های خاص متعددی دارد و امکانات مختلفی در اختیار شما می‌گذارد. کافی است ردیاب را در جای مورد نظر نصب کنید و از ویژگی‌های مختلف آن بهره ببرید. مثلا یک دزدگیر و gps خودرو پس از نصب و راه‌اندازی، موقعیت‌مکانی خودرو را در اختیار شما می‌گذارد و امنیت خودرو را تا حد زیادی تامین می‌کند.

اگر اتومبیل شما به سرقت برود با استفاده از ردیاب خیلی راحت‌تر و سریع‌تر خودرو را پیدا می‌کنید و مانع اتفاق‌های ناگوار بعدی می‌شوید. در ادامه بیشتر در مورد مزایا و معایب ردیاب خودرو توضیح می‌دهیم.

11

مزایای استفاده از دزدگیر و ردیاب خودرو و ردیاب سالمندان و کودکان

ردیاب‌ها برای مصارف شخصی مختلف طراحی شده‌اند. شما می‌توانید با توجه به شرایط خاص خود یک ردیاب شخصی بدون نصب یا هر ردیاب دیگری را بخرید و از مزایای مختلف آن بهره‌مند شوید. توجه داشته باشید استفاده از جی پی اس برای تعقیب بدون مجوز غیر قانونی است. در ادامه ویژگی‌ها و مزایای استفاده از ردیاب شخصی را معرفی می‌کنیم.

استفاده از ردیاب شخصی برای حفاظت از سالمندان و بیماران آلزایمری

سالمندان و بیماران آلزایمری ممکن است بدون اطلاع شما از خانه خارج شوند و راه برگشت را گم کنند. اگر یک ردیاب شخصی در جیب لباس این افراد قرار دهید، امکان کنترل موقعیت مکانی آن‌ها برای شما وجود خواهد داشت و در صورت لزوم خیلی زود می‌توانید خودتان را به آن‌ها برسانید.

به کمک ردیاب شخصی دیگر نگران گم شدن کودکان خود نباشید

کودکان و نوجوانان برخی مسیرهای روزانه را به تنهایی طی می‌کنند. خطرات مختلفی در کمین بچه‌ها است. اگر یک ردیاب شخصی همراه کودکان باشد هم خودشان احساس امنیت بیشتری دارند و هم شما دغدغه کمتری نسبت به تامین امنیت آن‌ها خواهید داشت.

جلوگیری از سرقت و گم‌شدن حیوانات خانگی به کمک ردیاب

حیوانات خانگی مثل سگ و گربه گاهی برای گشت‌وگذار از خانه و محیط اطراف آن خارج می‌شوند. اگر به گردن یا پای حیوان یک ردیاب نصب کنید، درصورت خروج از محدوده مورد نظر برایتان پیام ارسال می‌شود و خیلی زود برای برگرداندن آن‌ها اقدام می‌کنید.

با نصب ردیاب روی خودرو هیچ سارقی از دست شما فرار نخواهد کرد

آمار سرقت خودرو بسیار نگران‌کننده شده است. معایب دزدگیر خودرو هم آن‌قدر زیاد هستند که نمی‌توانند جلوی سرقت اتومبیل را بگیرند. استفاده از ردیاب خودرو بهترین روش برای حفظ امنیت آن است.

شرکت‌های مختلف برای افزایش کارآیی خودروهای حمل بار و مسافر می‌توانند از مزایای ردیاب استفاده کنند. برنامه‌ریزی بهتر، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها از مهم‌ترین کاربردهای ردیاب شخصی برای موسسه‌های مختلف است.

مزایای ردیاب نسبت به وسایل محافظتی دیگر مثل دزدگیر بیشتر است و می‌تواند به‌عنوان یک وسیله مطمئن برای حفظ امنیت شما مورد استفاده قرار گیرد.

ردیاب‌های شخصی چه قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی دارند؟

ردیاب‌ها به قابلیت‌هایی مثل شنود، دکمه تماس اضطراری، نمایش موقعیت دقیق و دکمه درخواست کمک اضطراری مجهز هستند. هر کدام از این ویژگی‌ها به کاربر کمک می‌کنند امنیت بیشتری داشته باشد و جان و مال خود را به بهترین شکل حفظ کند.

با استفاده از ردیاب می‌توانید محدوده‌ای مشخص برای تردد افراد، وسایل و حیوانات تعیین کنید. به‌عنوان مثال، اگر کودک شما از محدوده تعریف شده خارج شود، دستگاه برای شما پیام ارسال می‌کند و خیلی زود برای کنترل اوضاع وارد عمل می‌شوید.

انواع دزدگیر و ردیاب خودرو و سایر ردیاب‌ها ضدآب، ضدضربه و ضدشوک هستند. به‌علاوه در برابر رطوبت و گرد‌و‌خاک هم مقاومت دارند. در نتیجه هنگام استفاده از جی‌پی‌اس نگرانی‌ بابت از کار افتادن آن در موقعیت‌های مختلف را نخواهید داشت.

همه چیز در مورد مشکلات ردیاب خودرو و سایر ردیاب‌ها

همه ابزارها در کنار مزایا و کاربردهای خود، معایبی هم دارند. انواع ردیاب کوچک و قوی یا ردیا‌ب‌های بزرگ‌تر هم از این قاعده مستثنی نیستند. در ادامه برخی معایب ردیاب شخصی را بررسی می‌کنیم.

بسیاری از ردیاب‌ها باتری داخلی دارند و باید هر چند وقت یک‌بار شارژ شوند. هرچه این باتری‌ها ضعیف‌تر باشند، در مدت‌زمان کوتاه‌تری نیاز به شارژ مجدد پیدا می‌کنند. شارژ مداوم باتری ردیاب بعد از مدتی به کاری خسته‌کننده تبدیل می‌شود.

برخی انواع ردیاب خودرو مستقیم به باتری اتومبیل وصل می‌شوند. اگر باتری خودرو دچار مشکل شود، این دسته از ردیاب‌ها هم از کار می‌افتند و دیگر موقعیت مکانی را برای شما ارسال نمی‌کنند.

موانعی محیطی مثل ساختمان‌های خیلی بزرگ، محیط‌های سقف‌دار بتنی، طوفان‌ها و اشعه‌های شدید خورشید در کار ردیاب اختلال ایجاد می‌کنند و باعث خطا در سیستم موقعیت‌یاب می‌شوند. در چنین مواقعی موقعیت درست و دقیق به شما ارسال نمی‌شود.

برخی از ردیاب‌ها بدون رجیستری به فروش می‌رسند. این نوع ردیاب‌ها در ایران قابلیت راه‌اندازی ندارند و کار نمی‌کنند. بهتر است هنگام خرید به این نکته دقت کنید و از یک جای معتبر ردیاب بخرید.

گاهی به دلایل مختلف مثل شرایط جوی یا اختلال در شبکه‌های همراه و اینترنت، به‌روزرسانی موقعیت خودرو یا وسایل به درستی انجام نمی‌شود و موقعیت مکانی اشیا با تاخیر فرستاده می‌شوند.

12

خرید ردیاب شخصی باکیفیت و مجهز از سایت معتبر ایران رهیاب

ردیاب‌های شخصی موارد استفاده متعددی دارند. با خرید ردیاب مزایای زیادی به دست می‌آورید و از ویژگی‌های خاص آن برای ردیابی افراد و اشیای باارزش استفاده خواهید کرد. از طرفی استفاده از ردیاب معایب خاصی مثل اختلال در سیستم موقعیت‌یابی یا مشکلات باتری دارد. در این مطلب به‌طور کامل در مورد مزایا و معایب ردیاب شخصی توضیح دادیم.

البته می‌توانید با یک انتخاب درست تا حد زیادی جلوی مشکلات احتمالی را بگیرید و از مزایای مختلف ردیاب بهره ببرید. سایت ایران رهیاب با فروش انواع ردیاب شخصی باکیفیت و مجهز انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. با مراجعه به سایت ایران رهیاب به نشانی iranrahyab.com مدل‌های مختلف ردیاب را مشاهده کنید و ردیاب شخصی مناسب خود را سفارش دهید.