تصویب استانداردهای 85 گانه صنعت خودرو

معصومه پاشایی بهرام، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، در تشریح نشست امروز این کمیسیون، گفت: دستورکار نخست امروز کمیسیون بررسی گزارش هیئت تحقیق و تفحص از نحوه احداث پتروشیمی الوند بود که پس از طرح نقطه نظرات نمایندگان، مقرر شد، به این گزارش در جلسه‌ای مفصل رسیدگی شود.

نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: تخلفات در حوزه محیط زیست، مکان‌یابی و... از جمله موضوعاتی است که در این تحقیق و تفحص باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی، بررسی گزارش رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص عملکرد کاری و حوزه‌های مرتبط با وظایف کمیسیون صنایع و معادن را دومین دستورکار کمیسیون متبوعش دانست و اضافه کرد: در این جلسه اقداماتی که این سازمان در یک سال گذشته انجام داده، تشریح شد.

تصویب استانداردهای 85گانه صنعت خودرو

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به نظرات اعضای کمیسیون، تصریح کرد: لزوم تخصصی بودن انتصابات در سازمان استاندارد، ضرورت درجه‌بندی استاندارد کالاها به منظور رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، لزوم افزایش سهم ایران در تجارت جهانی در حوزه استاندارد حلال، ورود جدی سازمان استاندارد به موضوع خودرو و... از جمله موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان بود.

وی با بیان اینکه در این جلسه توضیحاتی درباره رعایت استانداردهای 85‌گانه در صنعت خودرو ارائه شد، تصریح کرد: در نخستین جلسه شورای عالی استاندارد، رعایت استانداردهای 85گانه تصویب شد در حالیکه پیش از این، استانداردهای مذکور 2 بار تعلیق شده بود؛  رعایت استانداردهای 85گانه موجب توقف خط تولید خودروهایی مانند تیبا، سمند و... شد که در آینده موجب ارتقای کیفیت در خودروها می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر ضرورت ارتقای کیفیت خودروها تأکید داشتند، افزود: به گفته اعضای کمیسیون، استانداردها باید در تمامی خودروهای تولیدی رعایت شود و در این حوزه نباید با خودروسازان مماشات شود تا خودروسازان ملزم شوند کیفیت خودروهای خود را افزایش دهند.