چرا برندهای بزرگ از چاپ کاتالوگ استفاده می کنند؟

امروزه چاپ کاتالوگ یکی از مواردی است که بیشتر شرکت های تولیدی، شرکت های خدماتی و کارخانجات جهت معرفی محصولات و خدمات خود به آن روی آورده اند.

« چاپ کاتالوگ یکی از مهمترین و شاید اصلی ترین شیوه ترویج و توزیع کاتالوگ ها پس از مرحله طراحی است که به دو شیوه چاپ افست یا چاپ دیجیتال انجام می شود »

امروز قصد داریم تا دلایل استفاده برندهای بزرگ از چاپ کاتالوگ را بررسی کنیم  با ما همراه باشید.

 

کاتالوگ چیست؟

چاپ کاتالوگ یک ابزار مهم جهت معرفی محصولات و خدماتی است که شرکت ها و کارخانجات ارائه می دهند

بعضی از شرکت ها کاتالوگ خود را به صورت یک دفترچه تهیه می کنند و در آن تمام اطلاعات مربوط به شرکت مانند: نوع محصول، ویژگی محصول و تاریخچه ی شرکت را به مخاطبین خود ارائه می دهند.

افرادی که به این شرکت ها مراجعه می کنند با مطالعه ی این کاتالوگ ها با خدمات شرکت و محصولات آن بهتر آشنا می شوند.

 گاهی اوقات نیز یک کاتالوگ می تواند شامل چندین صفحه باشد. انتخاب تعداد صفحات کاتالوگ به نوع محصول تعداد آن بستگی دارد. در واقع می توان گفت کاتالوگ یک راهنما است، راهنمایی که خیلی واضح هر آنچه را که مخاطب در مورد محصول مورد نظر نیاز است بداند بیان می کند.

 یکی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی چاپ جعبه است. گاهی اوقات جهت معرفی یک محصول می توان از چاپ جعبه با طراحی ویژه استفاده کرد.

 بسته بندی یک محصول با طراحی شیک و به روزی می تواند نشان دهنده ی اهمیت و ارزش محصول باشد. طراحی و چاپ جعبه جهت تبلیغات و فروش بیشتر محصول، قواعد و اصول خاصی دارد.

دلایل استفاده برندهای بزرگ از کاتالوگ

اینکه چرا برندهای بزرگ از چاپ کاتالوگ برای معرفی محصولات خود استفاده می کنند دلایل زیادی دارد. از جمله ی این دلایل مواردی است که به آنها اشاره می کنیم.

  1. مشتریان بالقوه از طریق کاتالوگ آشنایی بیشتری با محصول پیدا میکنند. زمانی که در مورد یک برند بزرگ صحبت می شود نمی توان آن برند را مانند کسب و کارهای کوچک به طور مستقیم به مخاطب معرفی کرد.

 به عنوان مثال زمانی که هدف معرفی یک کار و یا یک محصول معمولی باشد فروشندگان آن محصول، می توانند جهت معرفی محصول خود با مشتریان به طور مستقیم صحبت کنند، به این دلیل که هم محصولات و هم مشتریان محدودی دارند.

  1. چاپ کردن کاتالوگ یک روش پربازده و مقرون به صرفه است. زمانی که یک برند، محصولات خود را در قالب یک کاتالوگ معرفی می کند و به مشتریان خود ارائه می دهد، ممکن است افرادی که اطراف مخاطب هستند نیز، کاتالوگ را مطالعه می کنند. با این روش چندین نفر به عنوان مخاطب شما قرار گرفته اند.
  2. با چاپ کاتالوگ برندها می توانند همه ی محصولات خود را معرفی کنند. معمولا یک برند بزرگ و خاص محصولات متنوع و خاصی نیز دارد. به همین دلیل اگر برای معرفی یک برند بزرگ، از دیگر روشهای تبلیغاتی استفاده شود زمان کافی برای معرفی تمامی محصولات وجود ندارد.

 از این جهت بیشتر برندهای بزرگ جهت معرفی محصولات خود ترجیح می دهند از کاتالوگ استفاده کنند، از این جهت که تمام محصولات و ویژگی های آنها را می توانند در کاتالوگ چاپ کنند.

  1. استفاده از کاتالوگ جهت معرفی محصولات به نوعی احترام گذاشتن به مخاطب است. زمانی که یک برند از کاتالوگ جهت معرفی محصولات خود استفاده می کند و آن را به دست مخاطب می رساند به مخاطب، حسی خوبی در مورد برند منتقل می شود.
  2. چاپ کاتالوگ می تواند سبب اعتبار بیشتر برند شود. زمانی که یک برند بزرگ از یک کاتالوگ با کیفیت و حرفه ای استفاده می کند سبب جذب مشتریان بیشتری می شود. به عبارتی می توان گفت کیفیت کاتالوگ چاپ شده حس اعتماد و احترام را در مشتری به وجود می آورد.

41

چاپ کاتالوگ به برند سازی کمک می کند

 زمانی که جهت معرفی یک محصول از کاتالوگ استفاده شود سبب می شود که نام محصول در ذهن خواننده باقی بماند. بهتر این است که اگر برای اولین بار اقدام به معرفی محصولی از طریق کاتالوگ می شود، تمام ویژگی ها و خصوصیات محصول مورد نظر به بهترین شکل و کاملا هنرمندانه در کاتالوگ آورده شود.

نحوه ی طراحی کاتالوگ می تواند تاثیر زیادی در معرفی محصول و تبدیل آن به یک برند را داشته باشد. اگر به دنبال این هستید که محصول خود را به عنوان یک برند ارائه دهید بهتر است به شرکت آریا هنر امروز کار خود را بسپارید. چون این استودیو در این امر تجربه ی کافی دارد.  

با کاتالوگ می توان تمامی محصولات را معرفی کرد

کاتالوگ ها از نظر معرفی محصولات به تک محصولی و چند محصولی تقسیم می شوند. از کاتالوگ های تک محصولی جهت معرفی یک محصول با تمام ویژگی و خصوصیات محصول استفاده می شود.

 اما بعضی از کاتالوگ ها چند محصولی هستند. به این معنی که در یک کاتالوگ به معرفی چندین محصول یک شرکت پرداخته می شود. معمولا برندهای بزرگ که دارای محصولات متنوعی هستند از کاتالوگ های چند محصولی استفاده می کنند تا از این طریق به معرفی بیشتر محصولات خود بپردازند.

کاتالوگ ها روشی کم هزینه اما پر بازده هستند

 یکی از روشهای تبلیغاتی که هم هزینه ی کمی داشته باشد و هم در معرفی محصول موفق باشد استفاده از کاتالوگ است.

 به منظور پر بازده بودن کاتالوگ باید نکاتی را در طراحی آن در نظر گرفت.

یکی از نکات مهم در پر بازده بودن کاتالوگ، طراحی جلد کاتالوگ است. چرا که مخاطب در لحظه ی اول جلد کاتالوگ را می بیند. پس بهتر است طراحی جلد کاتالوگ، مشتری پسند باشد.

اگر به دنبال یک کاتالوگ با هزینه ی کم و پر بازده جهت معرفی محصولات خود هستید حتما باید کار را به یک فرد حرفه ایی بسپارید تا با کمترین هزینه یک کاتالوگ موثر را طراحی کند.

شرکت آریا هنر امروز با افراد حرفه ای در طراحی و چاپ کاتالوگ میتواند انتخاب مناسبی جهت طراحی یک کاتالوگ کم هزینه و پر بازده باشد.

با کاتالوگ مشتری تمام جوانب محصول را بررسی می کند

یکی از مزیت های چاپ کردن کاتالوگ این است که مخاطب می تواند محصول مورد نظر خود را با وقت بیشتری بررسی کند. چون در یک کاتالوگ تمام ویژگی های یک محصول و انواع آن به طور کامل توضیح داده می شود.

اگر از یک کاتالوگ حرفه ای جهت معرفی محصولات استفاده شود می تواند تاثیر چشمگیری در انتخاب  مشتری داشته باشد.

42

کاتالوگ به افزایش فروش کمک می کند

تاثیر کاتالوگ در فروش و شناخت محصول تاثیر غیر قابل انکاری است. اگر طراحی کاتالوگ به صورت حرفه ای صورت بگیرد منجر به فروش بیشتر محصول می شود.

 یک کاتالوگ ایده آل و موثر در فروش، باید شرایطی داشته باشد. یکی از این شرایط توضیحات صحیح، واضح و قابل درک در مورد محصول است. همچنین اطلاعات موجود در کاتالوگ باید به صورت جامع باشد تا مخاطب با خواندن آنها به طور کامل با محصول آشنا شود. یکی دیگر از تاثیرات کاتالوگ در فروش بیشتر این است که، افراد با ارائه ی کاتالوگ در مورد محصولات خود سبب معروف شدن محصول خود می شوند.

 با معروف شدن محصول، فروش بیشتر و در نتیجه اعتبار بیشتری در میان رقیبان محصول به دست می آید.

جمع بندی

می توان گفت که چاپ کاتالوگ در معرفی محصول، برندسازی و فروش بیشتر محصول تاثیر شگفت انگیزی دارد.

 البته طراحی یک کاتالوگ حرفه ای می تواند این تاثیر را دو چندان کند.

به عنوان مثال بهتر است جهت چاپ کاتالوگ از جنس کاغذ مرغوب استفاده شود.

شرکت آریا هنر امروز، یکی از طراحان حرفه ای و با تجربه ایی است که می تواند در طراحی یک کاتالوگ بی نقص به شما کمک کند.