سوژمیران پیشرو در صیانت از محیط زیست
مدیرعامل سوژمیران از اهتمام همه جانبه این شرکت در صیانت از محیط زیست خبر داد. شفیعی با بیان این مطلب افزود پایش مستمر محیط زیست از طریق شرکت های دانش بنیان معتمد سازمان محیط زیست به صورت مستمر در معدن و کارخانه این شرکت صورت می پذیرد.
وی افزود که کلیه سطوح آلایندگی از جمله فلزات در محیط، ذرات معلق و غبار، پساب صنعتی و انسانی و سد باطله به صورت مستمر اندازه گیری شده و در سطح استاندارد قرار دارند.
شفیعی با بیان اینکه واحد HSE نقش کلیدی در نظارت، پیگیری، کنترل و کاهش آلودگی ها دارد، اظهار داشت این شرکت اقدامات موثری در خصوص بازیابی آب به چرخه تولید انجام داده است که از جمله راه اندازی تیکنر و ساخت فیلترپرس در دستور کار شرکت قرار دارد که به بازیابی آب از چرخه و سد باطله کمک شایانی کرده است و عملا با سرمایه گذاری چند ده میلیاردی شرکت می تواند بیش از 80 درصد آب را به چرخه تولید باز گرداند.
وی از همکاری این شرکت با دانشگاه ها از جمله دانشگاه تهران و محققان برای حفاظت و صیانت از محیط زیست خبر داد و افزود این همکاری های علمی و زیست محیطی، دستاوردهای مناسبی داشته که در دستور کار شرکت قرار گرفته است و یافته های علمی در مجلات علمی و همایش های داخلی و خارجی ارائه شده و به یک الگو برای سایر معادن کشور تبدیل شده است.
وی تصریح نمود که اقدامات آب پاشی و شن پاشی روزانه محدوده های معدن و سد باطله سبب شده تا هیچ گونه غباری حتی در شرایط وزش باد در محیط پخش نگردد و این موضوع برای حفظ سلامت نیروی انسانی و منطقه اهمیت ویژه ای دارد.
وی از مسقف نمودن و مه پاشی خطوط انتقال و نقاله ها و سایر واحدهای روباز تولیدی خبر داد به نحوی که بیشتر واحدهای تولیدی سرپوشیده گردیده اند.
شفیعی همچنین از مشجر نمودن بخشی از محیط معدن و فضاهای جانبی و مجاور کارخانه به مساحت بیش از 2 هزار متر مربع خبر داد و افزود که درخت های مثمر و غیرمثمر سازگار با آب و هوای منطقه با همکاری مشاور، غرس گردیده و حفاظت می گردند.
همچنین با خاکریزی و آبپاشی سطوح بدون استفاده سد باطله با مساحت بیش از سه هزار متر مربع شاهد رویش گیاهان وحشی بوده ایم. وی در پایان اظهار داشت با اقدامات اصولی و علمی و سرمایه گذاری های مناسب در حوزه محیط زیست، این شرکت براساس گزارشات سازمان محیط زیست نیز مشمول آلایندگی نبوده و نیست که این موضوع حاکی از اثربخشی اقدامات و فعالیت های همکاران شرکت سوژمیران در حفظ محیط زیست و توسعه پایدار است.