وزیر نیرو: اجازه قطع یک ساعته برق را هم ندادیم

علی اکبر محرابیان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  در طول چهار سال دولت سیزدهم، افزایش ظرفیت ۱۵ هزار مگاوات تولید برق از طریق نیروگاه‌های حرارتی در اختیار این وزارتخانه، مدنظر و برنامه‌ریزی شده که طی یک سال نخست این دولت، یک‌سوم تولید این میزان محقق شده است.

وزیر نیرو بیان کرد: بررسی آماری نشان می‌دهد که متوسط افزایش ظرفیت تولید برق نیروگاهی طی سنوات گذشته، دو هزار مگاوات بوده است درحالی که در سال نخست دولت سیزدهم، این میزان به شش هزار مگاوات رسید که یک نوع رکورد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۶۳۰ هزار واحد تولیدی صنعتی و صنعتی و صنفی در کشور خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۵۸۰ هزار واحد تولیدی کوچک با داشتن اشتغال فراوان، به‌شدت وابسته به برق برای تولید هستند.

 ‌‌‌وزیر نیرو ادامه داد: با تأمین برق مناسب در تابستان سال جاری، حتی اجازه قطع یک ساعت برق ندادیم تا تولید و اشتغال کشور دچار مشکل نشود.

وی در خصوص سد دشت پلنگ شهرستان دشتی گفت: حجم مفید مخزن این سد ۹۵ میلیون متر مکعب است و حجم تنظیم آن ۴۶ میلیون متر مکعب در سال است.

وزیر نیرو ادامه داد: تأمین آب شرب و صنعت و تأمین آب مورد نیاز اراضی دشت پلنگ را از جمله اهداف این طرح است.

محرابیان میانگین بارندگی سالیانه را ۲۷۶ میلیمتر عنوان کرد و افزود: ارتفاع سد ۵۴.۵ متر و طول کل تاج نیز هزار و ۳۰ متر است.

وزیر نیرو همچنین بر ضرورت مطالعات کانال انتقال آب شرب تاکید کرد و گفت: تلاش داریم بتن بدنه تا دو ماه آینده شروع می‌شود.