نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال پس از ورشکستگی صرافی اف تی ایکس (FTX)

اف تی ایکس (FTX) یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌ها در دنیا، اخیراً اعلام ورشکستگی کرد. به همین سبب، با سقوط این صرافی، نظارت و تمرکز قانون‌گذاران روی رمز ارز‌ها افزایش یافته است. قبل از سقوط (FTX)، بیت‌کوین تقریباً حوالی 19 تا 20 هزار دلاری معامله می‌شد اما با اعلام ورشکستگی این صرافی، نوسانات بازار ارز شروع شد و قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین نزدیک به ۱۹ درصد کاهش یافت.

پیامدهای منفی ورشکستگی صرافی FTX روی قیمت ارزهای دیجیتال

با مرگ صرافی FTX نرخ ارز دیجیتال، ریزش شدیدی پیدا کرده و پیامدهای منفی زیادی در بازار به وجود آورده است. در ادامه پیامدها و نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال پس از فروپاشی FTX، بزرگ‌ترین غول رمزنگاری در تاریخ بازارهای کریپتو را بررسی خواهیم کرد.

بعد از ورشکستگی صرافی MT GOX در سال 2013، سقوط صرافی اف تی ایکس نیز موجب ایجاد تجربه‌ای بسیار شوکه‌کننده برای همه کاربران در این حوزه‌ بود. همچنین با توجه به اتفاقات اخیر در بازار، پیامدهای زیادی به صورت پیوسته به وجود آمد.

صرافی FTX، یکی از مشهورترین و فعال‌ترین صرافی‌های رمز ارز، دچار اتفاقات ناگواری شد که عبارتند از:

  • شرکت‌های وابسته به صرافی اف تی ایکس (FTX) به علت ورشکستگی این صرافی، جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران خود برگزار کرده‌اند.
  • نظارت سیاست‌مداران و قانون‌گذاران بر ارزهای دیجیتال افزایش یافته است.
  • قانون و مقررات سخت‌گیرانه روی این بازار، توسط سیاست‌مداران و قانون‌گذاران شدید شده است.
  • قیمت ارزهایی نظیر بیت‌کوین دچار ریزش شدیدی شده است.
  • بر اساس لیست قیمت ارزهای دیجیتال منتشر شده، ارزش تمام رمز ارزها، نزدیک به 150 میلیارد دلار کاهش یافته است.
  • کاربران دارایی خود را از این صرافی خارج کرده و موجب بحران نقدینگی در  (FTX)  شده‌اند.
  • مذاکرات بایننس برای خریداری  (FTX) بدون نتیجه‌ مانده است.
  • بر طبق گزارشات منتشر شده، تقریباً 500 میلیون دلار از آدرس‌های (FTX) هک شده‌ است.
  • مبلغ زیادی از دارایی سرمایه‌گذاران در این صرافی ناپدید شده است.

در مجموع این عوامل ضربه‌ بسیار سنگینی برای صنعت ارز دیجیتال بود و موجب قفل شدن دارایی تعداد زیادی از فعالان علاقه‌مند به صرافی  ارز دیجیتال  اف تی ایکس (FTX) شد. همچنین  موجب ایجاد خدشه به اعتبار چندین ساله این صرافی در صنعت  رمز ارز  شد.

بنابراین صرافی FTX با اینکه طرفداران بسیاری در میان تمام مردم دنیا داشت اما این روزها با اعلام خبر ورشکستگی خود در کل دنیا، همه را شگفت زده کرده و موجب ایجاد نوسان در قیمت ارز های دیجیتال شده است. سم بنمکن فرید، مؤسس صرافی FTX و مدیر پلتفرم تحقیقاتی (Alameda)، نیز با ورشکستگی این صرافی، استعفای خود را اعلام کرده است.

همچنین با فروپاشی صرافی FTX، بایننس قصد دارد جایگزینی برای جدی‌ترین رقیب خود، یعنی صرافی FTX شود.

نمودار قیمت ارزهای دیجیتال

ریزش‌ قیمت ارزهای دیجیتال

بایننس نیز هشدار داده که در هر زمانی می‌تواند از این بازار خارج شود و سم بنکمن نسبت به هشدار بایننس اعلام کرده که اولویت فعلی این صرافی، کاربران هستند و باید دارایی کاربران، در امینت کامل باشد. بنابراین با توجه به این موارد در بازار، قیمت رمز ارزها دچار نوسانات شدیدی شده است.

به‌گونه‌ای که توکن FTT، در یک روز به میزان 72 درصد ریزش پیدا کرده و از قیمت 20 دلار به 4.55 دلار رسیده است. همچنین با توجه به خبرهای اعلام شده درباره ورشکستگی صرافی (FTX) و جایگزینی بایننس، ارزش بیت‌کوین (BTC) بیش از  11 درصد کاهش یافته است. اتریوم (ETH) نیز در این بازار، دچار بحران شدیدی شده و در طول یک شبانه‌روز، به میزان 22 درصد ریزش داشته است.

صرافی (FTX) خبری مبتنی بر توقیف دارایی‌های کاربران از صرافی‌های خود را اعلام نکرده است. اما با توجه به اتفاقات اخیر و اخبار موجود، معامله رمز ارز در شبکه‌های اتریوم و ترون که از مهم‌ترین و اصلی‌ترین شبکه‌ها برای انجام معاملات هستند، صورت نگرفته است. بنابراین بر طبق نمودار قیمت ارزهای دیجیتال در بازار، قیمت‌ها با نوسان شدیدی روبه‌رو شده است.

قیمت ارزهای دیجیتال

با سقوط و مرگ FTX نیز  ارزهای دیجیتال دچار تزلزل شدیدی شده‌اند. بنابراین به کاربران ایرانی توصیه می‌شود برای کسب اطلاعات دقیق در مورد قیمت روز ارز دیجیتال به پلتفرم‌های مطمئنی داخلی نظیر اکسکوینو مراجعه کنند.

اکسکوینو پلتفرمی مطمئن برای کاربران ایرانی

اکسکوینو یکی از بهترین و امن‌ترین پلتفرم‌های ایرانی برای انجام خرید و فروش ارز دیجیتال برای کاربران بوده که در سال‌های اخیر، شرایط و فضایی امن و مطمئن در این بازار، برای کاربران خود فراهم کرده است.

همچنین این شرکت با ارائه کیف پولی امن از دارایی کاربران خود به درستی نگهداری و محافظت می‌کند. بنابراین کاربران و سرمایه‌گذاران برای دریافت و مشاهده قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال می‌توانند به سایتexcoino.com مراجعه کرده و از قیمت‌ها در این بازار، اطلاعات کسب کنند.