بانک‌ها در ارائه تسهیلات به تولید سنگ اندازی می‌کنند

علی جدی با تاکید بر ضرورت حمایت از بخش تولید در کشور گفت: متاسفانه شبکه بانکی در ارائه تسهیلات به تولید سنگ اندازی‌های بسیاری داشته به گونه‌ای که به تعطیلی برخی واحد‌ها منجر شده است.

او  با بیان اینکه بانک مرکزی باید ورود کرده و جلوی تخلف شبکه بانکی در برخورد با تولیدکنندگان را بگیرد، گفت: بانک‌ها باید به تکالیف خود در حوزه تولید عمل کرده و با ارائه تسهیلات کارآمد جلوی تعطیلی و یا توقف تولید را بگیرند.

جدی با تاکید بر اینکه منابع بانکی باید راهگشای موانع پیش روی تولید در کشور باشد، می گوید: متاسفانه تبعیض در ارائه تسهیلات به استان‌ها نیز بر تمرکز جمعیتی افزوده است.

او  با بیان اینکه بهانه نبود منابع برای ارایه تسهیلات از سوی شبکه بانکی پذیرفتنی نیست، گفت: دولت از خزانه به بانک‌ها سوبسید پرداخت می‌کند از این رو چنین بهانه‌ای پذیرفتنی نیست.

او با تاکید بر اینکه بنگاه داری بانک‌ها به معضلی بدل شده است، گفت: متاسفانه بخش‌هایی که مشمول دریافت تسهیلات پس از کش و قوس فراوان می‌شوند نیز با تاخیر طولانی به موفق به اخذ وام خواهند بود که باید به این موضوع نیز دولت و بانک مرکزی ورود کند. باید تدبیری اتخاذ شود تا عملکرد شبکه بانکی همسو با بخش مولد کشور باشد تا به این ترتیب رشد و توسعه رخ دهد.

بانک‌ها در ارائه تسهیلات به تولید سنگ اندازی می‌کنند