بازگشت ۱۳۰ شناور باری به آبادان

کامبیز مالکی زاده گفت: ظرفیت اسمی  بندر آبادان ۲ میلیون تن است اما تاکنون به این میزان نرسیده ایم که بخشی از دلایل آن کرونا و بخشی دیگر سخت گیری کشور کویت است.

به گفته او متاسفانه یکی از معضلات در شهر آبادان اشتغال است  به طوری که سخت گیری و قوانین ضد ونقیض در  بین بنادر از جمله هرمزگان و بوشهر در تخصیص سوخت یارانه ای باعث شد که در دو سال گذشته ۱۲۰۰ شناور  به هرمزگان و بوشهر  مهاجرت کنندو تنها ۳۰ لنج باقی بماند با رایزنی های صورت گرفته ۱۳۰ شناور باری  باگشت و در این حوزه اقدامات متعددی صورت گرفته است.تسهیلات مناسبی از سوی سازمان بنادر با درصدهای پایین در خصوص تسهیلات وجوه اداره شده برای  تجدید ناوگان و رفتن به سمت شناورهای فلزی اختصاص یافته است.

مدیرکل بندر آبادان گفت: در دو سال گذشته  مجوز صادرات دام بین ۵۰ تا ۷۰۰ هزار راس از بندر اروند کنار و چوئبده  ارائه شده است.

او گفت:  قیمت سوخت یارانه ای بین ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان است که برای شناورهای باری به صرفه نیست اما سوخت یارانه ای با نرخ ۳۰۰ تومان برای این شناورها در بندر آبادان تنها سالی یک بار است این در حالی است که برای شناورها در بندر بوشهر و هرمزگان سالی ۴تا ۶ بار است .

او گفت: میزان تخلیه و بارگیری  در ۹ ماه گذشته  ۱۱۰ هزار تن  بوده است.

۱۳۰ شناور باری به آبادان

 مالکی زاده  از راه اندازی ترمینال مسافری  خبر داد که قابلیت جابه‌جایی  ۷۵هزار  مسافر را دارد و در حال مطالعه برای راه اندازی ترمینال مسافری بین المللی سفرهای دریایی  در مسیر آبادان، کویت بحرین، قطر، امارات، مسقط  هستیم.

او گفت: پای اسکله شرکت نفت  آبادان بعد از ۴۰ سال لایه روبی انجام شده  است.