کیفیت خودروهای داخلی ارزش قیمتشان را ندارد/ ترکاندن حباب قیمت خودرو سخت شده است
الله‌وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره به نوسانات اخیر قیمت خودرو و عدم مهار این بازار بیان کرد: نوسانات و افزایشی بودن قیمت خودروهای داخلی که به تبع نرخ دلار بالا می‌روند به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.
 
چنین اوضاعی شرایط را برای مردم سخت کرده است.وی افزود: زمانی که تورم به جای مدیریت اقتصادی بر کشور حاکم می‌شود، ارزش پول ملی کاهش می‌یابد و به‌دنبال کاهش ارزش پول ملی تمام بازارها به شکل موازی، تنش و افزایش سرسام‌آور را تجربه می‌کنند.
 
کیفیت خودروهای داخلی ارزش قیمتشان را ندارد/ ترکاندن حباب قیمت خودرو سخت شده است
 
دهقانی گفت: کیفیت خودروهای داخلی به‌هیچ وجه ارزش قیمتی که اکنون برایشان تعریف شده را ندارند و به‌قدری حباب دارند که دیگر حتی ترکاندن این حباب کار سختی است.این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: مدیریت صنعت خودرو باید طوری باشد که ارزش این محصولات با نرخی که برایشان مشخص می‌شود همخوانی داشته باشد و پولی که مردم بابتش می‌پردازند ارزشش را داشته باشد.
 
او عنوان کرد که واردات خودرو می‌تواند سایه سنگین انحصار را بکشند و باعث رقابت شود. زمانی که رقابت در یک بازار وجود داشته باشد تولیدکنندگان سعی می‌کنند بهترین کیفیت را با بهترین قیمت ارائه دهند.دهقانی گفت: توجه صرف به تولید در چنین شرایطی امکان‌پذیر نخواهد بود. زمانی که همه چیز را برای یکی از فرزندانمان فراهم کنیم فرصت رشد و ریشه‌ دواندن را از او گرفته‌ایم.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درانتها خاطرنشان کرد: ‌باتوجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ بذر واردات از سوی مجلس و تاحدودی از سوی دولت کاشته شد، انتظار می‌رود که وارد کردن خودرو تاحدودی این بازار را متعادل کند.