زمان افتتاح قطعه جدید آزادراه تهران- شمال مشخص شد

پیش از این قرار بود تا باند رفت قطعه ۲ این آزادراه تا پایان خرداد به بهره‌برداری برسد تا مردم از گره ترافیکی این بخش خلاص شوند؛ اما چند کار مهم برای بهره‌برداری از این مسیر ۲۲ کیلومتری باقی مانده است که به ایمنی مسیر و مباحث مربوط به تاسیسات الکترومکانیکال و استقرار دستگاه‌های بهره‌برداری مثل اورژانس و پلیس راه مربوط می‌شود که زمان افتتاح را یک‌بار دیگر به تعویق انداخت.

در صورت نصب تجهیزات و تامین اعتبار به موقعّ، این قطعه از آزادراه نیز برای سفرهای تابستانی مردم زیر بار ترافیک خواهد رفت.

خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و زیربناهای حمل‌و نقل کشور با اشاره به بازدید اخیر خود از مراحل ساخت و تکمیل این قطعه از آزادراه تهران- شمالّ، گفت: با تکمیل نصب تجهیزات و پاکسازی محیط، تیر امسال امکان افتتاح و عبور خودرو از این منطقه از آزادراه فراهم خواهد شد.

 با افتتاح باند رفت در منطقه دوم این آزادراه، اتصال آزادراه تهران - شمال به مازندران میسر می‌شود. از فاز دوم این آزادراه نیز تاکنون تونل البرز به‌عنوان طولانی‌ترین تونل کشور به طول بیش از ۶ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است. پس از تکمیل فاز دو، فاز سوم آزادراه تهران- شمال که از پل «زنگوله» در ابتدای استان مازندران آغاز می‌شود، باقی می‌ماند که به طول ۴۷ کیلومتر ادامه پیدا کرده و در سه‌راهی «دشت نظیر» به فاز چهارم این آزادراه متصل می‌شود.

زمان افتتاح قطعه جدید آزادراه تهران- شمال مشخص شد