پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک‌ها ضابطه‌مندتر می‌شود

در راستای اجرای تکالیف مقرر در جزء‌های (۳) و (۴) ذیل بند (ح) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، بانک مرکزی مکلف بود حداکثر تا پایان فروردین آیین نامه پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک‌ها و شرکت‌های وابسته را تدوین و ابلاغ کند.

حوالی اردیبهشت بود که آقای سروش معاون نظارت بر بانک مرکزی در رابطه با تدوین و ابلاغ آیین نامه مطرح شده گفت: قانون گذار به ما ابلاغ کرده حداکثر یک ماه پیش این اقدام انجام شود که ما به آن زمان نرسیدیم تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم به این تکلیف قانونی عمل کنیم.

پایان اردیبهشت هم رسید، اما خبری از آیین نامه پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک‌ها و شرکت‌های وابسته نبود.

باشگاه خبرنگاران جوان هم دلیل این تاخیر در تدوین و ابلاغ این آیین نامه را از آقای سروش پیگیری شد و معاون نظارت بربانک مرکزی به ما گفت: تکالیف ما بسیار زیاد است و این موضوع هم چند مرتبه در هیئت عامل بانک‌مرکزی بررسی و برگشت داده شد و بعضا این‌مسائل در بخشنامه‌های بانک مرکزی رخ می‌دهد.

پیش از این نیز بانک مرکزی فهرست تسهیلات اعطایی به کارمندان بانک‌ها را بنا بر تکلیف قانونی مقرر در مفاد جزء (۵) بند (ح) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲روی سایت خود منتشر کرده بود بر این اساس بانک‌ها بیش از ۱۶۴ همت (هزار میلیارد تومان) به کارکنان خود وام پرداخت کرده‌اند.

وام کارکنان بانک ها