فهرست جدید خریداران نفت ایران

به گزارش افکارنیوز، سیدمحسن قمصری امروز در گفتگو با مهر با بیان اینکه همزمان با توقف صادرات نفت ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا بازاریابیهای جدیدی در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته است، گفت: یکی از بازارهای جدید برای صادرات نفت ایران کشورهای آفریقایی هستند.
مدیر امور بین المللی شرکت ملی نفت ایران همچنین از آغاز مذاکرات گسترده با شرکت‌های جدید متقاضی برای صادرات نفت خام خبر داد و افزود: در شرایط فعلی با وجود توقف صادرات نفت به اروپا اما قراردادهای جدید با سایر کشورهای متقاضی امضا شده است.

این مقام مسئول همچنین با تایید مذاکرات و توافق‌های انجام شده با کنیا برای صادرات نفت خام، تاکید کرد: به زودی جزئیات بیشتری از قراردادهای جدید صادرات نفت ایران به کشورهای جدید اعلام می شود.

همزمان با اجرای طرح تحریم نفت ایران توسط ۲۷ کشور اروپایی، ایران قرارداد جدید به منظور صادرات روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت خام با کنیا امضا کرده است.

در همین حال پاتریک نیوک دبیر وزارت نفت کنیا درباره جزئیات این قرارداد نفتی به رویترز گفته است: دولت‌های دو کشور ماه گذشته این یادداشت تفاهم را امضا کردند. حجم نفتی که بر این اساس قرار است به کنیا صادر شود ۴ میلیون تن در سال معادل ۳۰ میلیون بشکه در سال یا ۸۰ هزار بشکه در روز اعلام شده است.

این در حالی است که اخیرا وزیران نفت و انرژی زیمباوه و تاجیکستان در گفتگو با مهر از آغاز مذاکراتی به منظور واردات نفت خام از شرکت ملی نفت ایران خبر داده بودند.

تا پیش از افزایش تحریم‌های غیر قانونی برخی از قدرت‌های غربی علیه صنعت نفت کشور، آفریقای جنوبی تنها بازار سنتی ایران برای صادرات نفت خام در قاره آفریقا بوده است.

از سوی دیگر اخیرا شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است: در صورت دریافت تضامین لازم و مشخص شدن مقصد صادرات، امکان امضای قراردادهای فروش نفت به شرکتهای واسطهای وجود دارد.